خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

از باجرانگ تا کومار؛ هند با تمام قوا در قهرمانی آسیا شرکت می‌کند

باجرانگ پونیا، حسن یزدانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

25 فروردین 1401


ساعت :

۷:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

تیم ملی هند با قهرمانان نامدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کند.


اختصاصی خانه کشتیمسابقات کشتی قهرمانی آسیا، از ۳۰ فروردین تا ۴ اردیبهشت در مغولستان برگزار می شود. هندی ها قرار است در کشتی آزاد با تمام قوا در این مسابقات به میدان بروند.

تیم ملی کشتی آزاد هند که سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا به مقام سوم دست یافت، در این مسابقات با ستاره های خود از جمله راوی کومار، باجرانگ پونیا و دیپاک پونیا حاضر می شود.

راوی کومار، جوان اول کشتی هند در سال های اخیر، امید اصلی این کشور  برای کسب طلای سبک وزن است. کومار ۲۵ ساله، ستاره المپیک توکیو بود و موفق شد به مدال نقره برسد و یک سال قبل در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ با برتری مقابل رضا اطری در رده بندی، به برنز سبک وزن رسید. او سال گذشته در آلماتی طلای آسیا را کسب کرد و امسال هم دورخیز کرده تا با کسب این مدال، سال پر ترافیکش را شروع کند و به استقبال مسابقات جهانی، و بازی های آسیایی برود.

علاوه بر کومار، باجرانگ پونیا دیگر ستاره هندی است که در مغولستان به روی تشک می رود. بی شک او که سرشناس‌ترین کشتی گیر هند در سال های اخیر است، می خواهد با کسب طلای آسیا برای رقبایش در قاره کهن و جهان خط و نشان بکشد. باجرانگ یکی از کشتی گیران با سابقه در قهرمانی آسیا است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ در ۷ دوره این مسابقات به روی تشک رفته که حاصل آن، ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز بوده.

دارنده مدال برنز المپیک توکیو، چندی پیش برای پیگیری تمریناتش به ایران آمد و در جویبار، در باشگاه حسن یزدانی با او و همت مسلمی تمرین کرد.

*ویدیو اختصاصی؛ باجرانگ: برنامه های تمرینی حسن یزدانی فوق العاده است

دیپاک پونیا، کشتی گیر وزن ۸۶ کیلوگرم هند دیگر ستاره سرشناس این تیم است که ترکیب مدال آوران این کشور در مغولستان را کامل می کند.

دیپاک در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به فینال رسید که به دلیل مصدومیت نتوانست روی تشک برود و مقابل حسن یزدانی شکست خورد تا به مدال نقره برسد و سال گذشته در قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ هم مقابل یزدانی شکست خورد تا به نقره آسیا برسد.

حالا با این ستاره های سرشناس و مدعی، مطمئنا هندی ها گوشه چشمی به قهرمانی در قاره کهن دارند تا با روحیه بالا به استقبال مسابقات جهانی و بازی های آسیایی بروند. باید دید در حضور رقبای قدرتمندی همچون ایران، آیا یاران باجرانگ می توانند به قهرمانی قاره کهن برسند؟

 


*ویدیو اختصاصی؛ باجرانگ: برنامه های تمرینی حسن یزدانی فوق العاده است

* کشتی آزاد قهرمانی آسیا؛ بازگشت ستاره ژاپنی که قاتل رویای حسن رحیمی شد

* کشتی قهرمانی آسیا؛ برنامه مسابقات اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *