خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

انتخاب‌های خاص بنا ادامه دارد؛ این‌بار حاشیه در ترکیب قهرمانی آسیا

محمد بنا- تیم ملی کشتی فرنگی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

20 فروردین 1401


ساعت :

۱۴:۳۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

تیم ملی کشتی فرنگی در پایان فروردین‌ماه، باید به مسابقات قهرمانی آسیا برود.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار می شود.

طی روزهای گذشته، محمد بنا سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی اسامی نمایندگان ایران در این مسابقات را اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها، اکثریت نفرات را قهرمانان جام تختی در اهواز تشکیل دادند اما یک مورد خاص و جالب هم در نرکیب ایران دیده شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، در جام تختی دانیال سهرابی قهرمان شد، سجاد ایمن‌طلب بر سکوی دوم ایستاد و سعید ارجمند و شاهین بداغی هم سوم شدند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها و گفته‌های کادرفنی، اگر قرار بر اعزام قهرمان جام تختی به مغولستان بود باید دانیال سهرابی به مغولستان اعزام می‌شد که با موافقت کادر فنی، او به اردوی تیم ملی جوانان رفت تا شخص دیگری عازم قهرمانی آسیا شود.‌

با این حال، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در اقدامی جالب، نفر دوم و نایب قهرمان جام تختی، یعنی سجاد ایمن‌طلب را به قهرمانی آسیا اعزام نمی کند و شاهین بداغی مفرد، که در کنار سعید‌ ارجمند نفر سوم جام تختی شده بود را در لیست قهرمانی آسیا قرار داد تا به عنوان نماینده ایران در وزن ۶۷ کیلگرم در مغولستان کشتی بگیرد.

البته ذکر این نکته هم لازم است که ایمن‌طلب و بداغی، در دو طرف جدول مسابقات جام تختی قرار داشتند و با یکدیگر روبرو نشدند.

این در حالی است که شیوه انتخاب ملی‌پوشان تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات مختلف توسط محمد بنا، همیشه با حرف و حدیث همراه بوده و انتقادات زیادی به آن وارد.

تا جایی که چندی پیش هم شاگردان سابق آقای خاص، همچون امید نوروزی، سعید عبدولی و قاسم‌ رضایی به اجرا نشدن عدالت و انتخابی توسط بنا اعتراض کردند چرا که بنا اعتقادی به برگزاری انتخابی رو در رو نداشته، و با شیوه مخصوص خود نفرات مد نظرش را بر می‌گزیند.

از سوی دیگر سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، چندی پیش اعلام کرد که مسابقات جام تختی آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم‌های ملی بوده و مدعیان دوبنده تیم‌ملی، قرار نیست در داخل یا مسابقه انتخابی رو در رو، محک بخورند؛ بلکه در اردوها و تورنمنت‌های خارجی سنجیده می‌شوند تا نهایتا ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی مشخص شود.

حالا محمد بنا در اولین گام از مسابقات سال پرترافیک ۱۴۰۱، در وزن ۶۷ کیلوگرم بر خلاف دیگر اوزان نفر سوم را در تیمش قرار داد تا دوباره نشان دهد همچون نامش، در انتخاب نفرات هم شیوه‌ای«خاص» دارد و راه و رسم دیرینه‌اش را ترک نمی کند.

 


*کشتی قهرمانی آسیا؛ حضور چهار نماینده داوری ایران در مسابقات

* ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در قهرمانی آسیا مشخص شد

 *اعلام ترکیب تیم‌ملی کشتی فرنگی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *