خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

سعدالله اف: با نایفونوف درباره کشتی یزدانی صحبت کردیم؛ اوگوئف ۹۹ درصد طلا می گیرد

عبدالرشید سعدالله یف- کشتی روسیه- المپیک توکیو
نویسنده:

الهام کمانگری

تاریخ :

25 تیر 1400


ساعت :

۲۱:۰۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

عبدالرشید سعدالله اف در خصوص شرایط آمادگی خود در جام علی اف و المپیک توکیو و همچنین اعضای تیم ملی کشتی آزاد روسیه با خبرنگار فدراسیون کشتی روسیه به گفتگو پرداخت.


خانه کشتیعبدالرشید سعدالله اف آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد روسیه در خصوص شرایط خود گفت:

شرایط من عالی است و احساس خوبی دارم، قبل از بازی های المپیک توکیو، اردوی نهایی برگزار می شود. امسال من فقط در تورنمنت علی اف شرکت کردم. من واقعاً دوست داشتم در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کنم، اما به دلیل مصدومیت این مسابقات را از دست دادم. برای شرکت در جام ساساری در ایتالیا آماده می شدم، اما درست قبل از اعزام سرما خوردم. من تا آنجا که می توانم از خودم مراقبت کردم اما این اتفاق افتاد. خوب است که مسابقات علی اف را پیش رو داشتیم. در واقع من مثل هوا به این شروع بعد از مصدومیت نیاز داشتم.

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد روسیه در خصوص حاضر نشدن در فینال جام علی اف مقابل ماگومد ابراگیموف گفت:

وقتی در حین تمرینات آماده سازی سنگین هستید، هر مسابقه که در آن شرکت کنید، یک مسابقه قهرمانی کوچک است. آیا جام علی اف یک مسابقه کوچک قهرمان جهان نبود؟ فکر می کنم با ماگومد در توکیو مسابقه خواهم داد.

او در مورد ابتلای خود به ویروس کرونا گفت:

به مدت سه یا چهار روز تب و لرز خفیفی داشتم. به مدت یک ماه سعی کردم به خوبی استراحت کنم و بدنم را برگردانم.

قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو در واکنش به تعویق افتادن المپیک توکیو توضیح داد:

در هنگام شروع گسترش کرونا ما در اردوی آماده سازی بودیم. وقتی به ما اطلاع دادند که المپیک به تعویق افتاد، من وسایلم را جمع کردم و به خانه رفتم. نمی گویم ناامید شدم اما مطمئنا خواهان این هستم که ویروس کرونا به سرعت از بین برود.

تانک روس در خصوص تفاوت های شرایط آماده سازی برای حضور در دو المپیک ریو و توکیو توضیح داد:

مقدمات المپیک امسال و المپیک ۵ سال قبل خیلی متفاوت است. همه چیز فرق داشت. در اولین المپیک، با انگیزه و نگرشی متفاوت زیر پرچم کشورمان با هیجان، توجه و مصاحبه های مداوم به میدان رفتیم. اما اکنون اوضاع فرق کرده است. از افرادی که از آنجا عبور می کنند بپرسید، چند نفر می دانند که المپیک طی یک هفته دیگر آغاز می شود؟

سعدالله اف در خصوص تشکیل خانواده و اینکه آیا این موضوع باعث انگیزه بیشتر او شده است؟ خاطر نشان کرد: 

تشکیل خانواده هرگز تداخلی با زندگی ورزشی ندارد. این موضوع انگیزه و مسئولیت پذیری بیشتر در من ایجاده کرده است و باعث شده بیشتر به برد فکر کنم.

سعدلله اف به عنوان کاپیتان تیم در خصوص ترکیب تیم توضیح داد:

بیایید با زائور اوگویف شروع کنیم. او در واقع یک پدیده است. ما با هم بزرگ شده ایم و او را از جوانی می شناسم. من به یاد می آورم که چگونه زائور که در سبک وزن کشتی می گرفت، مچ یک بزرگسال را گرفت و او نمی توانست خود را آزاد کند. پس از دو سال، اوگوئف فوراً قهرمان بزرگسالان روسیه شد. در المپیک هر اتفاقی ممکن است بیفتد ، اما ما ۹۹٪ از زائور اوگوئف مطمئنیم و از او توقع مدال طلا داریم.

وی ادامه داد:

ما به همراه زائور و گادجی مراد رشیداف به مسابقات قهرمانی جوانان رفتیم. گادجی مراد اگر یک امتیاز گرفت، نمی توانی با او بازی کنی، او یک جانور است!زائوربک سیداکوف دو بار قهرمان جهان شد و دو بار متوالی قهرمانان جهان را شکست داد. سیداکوف هرگز یک تمرین، حتی یک تمرین را از دست نمی دهد. با آرتور نایفونوف در مورد مبارزه او در مسابقات جهانی مقابل یزدانی ایرانی صحبت کردیم. من مطمئن هستم که او پتانسیل بالایی دارد و به راحتی می تواند در بازی ها پیروز شود. خیلی ها او را دست کم می گیرند. همچنین در این تیم یک جوان سنگین به نام سرگئی کوژیرف داریم. بله وزن او کم است، اما المپیک را معمولاً کسی می برد که از نظر روانشناسی به درستی تقویت شود. او هم شانس مدال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *