خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

قهرمانی کوروگلیف، جبرئیلوف، سعدالله‌اف و خوگایف در روز پایانی کشتی آزاد قهرمانی روسیه

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

27 مهر 1399


ساعت :

۲۱:۰۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روسیه با قهرمانی سه ملی‌پوش سال گذشته این کشور در ۴ وزن نهایی خاتمه یافت.


خانه کشتی– نتایج روز پایانی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی روسیه به شرح زیر است:

۸۶ کیلوگرم:
فینال: دارن کوروگلیف ۲ – آرتور نایفونوف ۱
مدال برنز: آرسن‌علی موسی‌لالیف و ماگومد رمضانوف

۹۲ کیلوگرم:
فینال: علیخان جبرئیلوف ۴ – ماگومد قربانوف ۲
مدال برنز: آنزور اوریشف و باتیربک ساکولوف

۹۷ کیلوگرم:
فینال: عبدالرشید سعدالله‌اف ۸ – اصلانبک سوتیف ۲
مدال برنز: اریک جیویف و اصلانبک گازایف

۱۲۵ کیلوگرم:
فینال: آلن خوگایف ۷ – شمیل شریپوف ۴
مدال برنز: ویتالی گولویف و آنزور خزریف

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم قهرمانان سالیان اخیر اروپا و دو رقیب حسن یزدانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مصاف هم رفتند که در نهایت دارن کوروگلیف با نتیجه ۲-۱ از سد آرتور نایفونوف نفر سوم جهان گذشت و عنوان قهرمانی را کسب کرد، تنها امتیاز فنی این مسابقه را کوروگلیف در تایم دوم و با بیرون کردن حریف از تشک در حالی کسب کرد که ۱-۱ از حریف خود عقب بود. در این وزن ماگومد رمضانوف نایب قهرمان امسال اروپا در وزن ۷۹ کیلوگرم پس از شکست ۶-۰ مقابل کوروگلیف به مدال برنز دست یافت. سوسلان کتسویف و اخمد گاجی‌ماگومدف نفر سوم جهان به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ دیگر کشتی‌گیران مطرحی بودند که با شکست زودهنگام از دور مسابقات کنار رفتند.

در وزن غیرالمپیکی ۹۲ کیلوگرم در مسابقه نهایی علیخان جبرئیلوف نفر سوم جهان در حالی که در تایم اول ۲-۰ از ماگومد قربانوف قهرمان جام آلانز عقب افتاده بود در نهایت در رقابتی درگیرانه ۴-۲ از سد حریف گذشت. آنزور اوریشف قهرمان اسبق اروپا و نماینده روسیه در المپیک ۲۰۱۲ لندن دیگر کشتی‌گیر مطرح این وزن بود که در مرحله نیمه نهایی مقابل جبرئیلوف شکست خورد. باتیربک ساکولوف ملی‌پوش روسیه در سال ۲۰۱۸ نیز با شکست مقابل قربانوف در کنار اوریشف به مدال برنز بسنده کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم عبدالرشید سعدالله‌اف قهرمان جهان و المپیک با سه پیروزی با امتیاز عالی به راحتی به مسابقه فینال رسید، تانک روس در این مرحله در ابتدای کار مقابل اصلانبک سوتیف نایب قهرمان زیر ۲۳ سال جهان در یک وزن پایین‌تر کمی به دردسر افتاد اما در نهایت در یک کشتی محتاطانه با نتیجه ۸-۲ حریف خود را شکست داد.

در سنگین وزن نیز، دو کشتی‌گیری که در مسابقات جام یاریگین سال جاری مشترکا سوم شده بودند در رقابت نهایی به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی ۷-۴ آلن خوگایف ملی‌پوش سال گذشته این کشور مقابل شمیل شریپوف به پایان رسید. آنزور خزریف یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی پیش از این در مرحله نیمه نهایی در ثانیه‌های پایانی مغلوب شریپوف شده بود. آنزور بولتوکایف ملی‌پوش اسبق روسیه که محرومیت دوپینگ وی به تازگی خاتمه یافته علی‌رغم حضور در لیست روی تشک حاضر نشد.

گفتنی است این مسابقات طی سه روز در شهر نارو فومینسک در حومه مسکو، در سالنی لبریز از تماشاگر و بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *