خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مروری بر نتایج انفرادی دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد کشتی در گروه الف

نویسنده:

خانه کشتی

تاریخ :

13 مهر 1399


ساعت :

۱۴:۱۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

هفته نخست رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد با نتایجی جالبی همراه بود.


خانه کشتی– دور رفت بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد در “گروه الف” با صدرنشینی تیم استقلال به پایان رسید. در رقابت بین تیم های این گروه در برخی اوزان نتایج جالبی رقم خورد که در ادامه به تفکیک هر وزن به آن می پردازیم.

وزن ۵۷ کیلوگرم:

در وزن اول عرفان آئینی از دانشگاه آزاد دو پیروزی مقابل میلاد نادری و محمد کابلی کسب کرد. همچنین نادر حاج آقانیا از استقلال موفق به شکست محمد خدابخشی و محمد کابلی شد و این دو کشتی گیر با دو پیروزی و بدون شکست بهترین عملکرد دور رفت را بین کشتی گیران این وزن رقم زدند.

وزن ۶۱ کیلوگرم:

وزن دوم شاهد هنرنمایی جوانان مازنی بود، جایی که پدیده مسابقات سیدعرفان جعفریان از استقلال با وجود حضور در یک وزن بالاتر با سه پیروزی مقابل یونس سرمستی، میرعلی باوفا سادات و امیرحسین رسولی نتیجه ای عالی برای تیمش رقم زد. رحمان عموزاد ۱۷ ساله هم دو کشتی برای دانشگاه آزاد گرفت و مقابل یونس سرمستی و احسان رنجبر پیروز شد تا قهرمان نوجوانان جهان در وزن ۴۸ کیلوگرم اولین بردهای رسمی اش در رده سنی بزرگسالان را کسب کند.

وزن ۶۵ کیلوگرم:

در این وزن دانشگاه آزاد از پیمان بیابانی و فرزاد عموزاد استفاده کرد که بیابانی دو پیروزی مقابل خدابنده لو و ناظریان کسب کرد. در این وزن امیرمحمد یزدانی با کسب سه برد مقابل خدابنده لو، عموزاد و ساده بهترین عملکرد را بین کشتی گیران به نمایش گذاشت.

وزن ۷۰ کیلوگرم:

در وزن ۷۰ کیلوگرم شاهد استفاده تیم ها از کشتی گیران متعدد بودیم که میثم حیدری از زنجان با کسب دو پیروزی از دو مسابقه مقابل علی اسماعیل پور و مجتبی عموزاد عملکرد خوبی داشت. همچنین یونس امامی و مرتضی قیاسی از استقلال هر کدام یک کشتی را پیروز شدند.

وزن ۷۴ کیلوگرم:

در وزن وسط، محمدصادق فیوزپور برای دانشگاه آزاد دو پیروزی مقابل محمد محولاتی و رضا مقتدر کسب کرد و مسعود کمروند دیگر کشتی گیر تیم دانشگاه آزاد در یک کشتی پرحاشیه رقابت حساس این وزن را از جمال عبادی برد تا هر ۳ کشتی این وزن به سود دانشگاه آزاد ثبت شود. همچنین جمال عبادی دو کشتی دیگر این وزن را برای استقلال با پیروزی پشت سر گذاشت.

وزن ۷۹ کیلوگرم:

حمیدرضا زرین پیکر از تیم استقلال با کسب سه پیروزی مقابل شفیع زاد، نخودی و محمدی بهترین عملکرد را در بین کشتی گیران این وزن ارائه داد.

وزن ۸۶ کیلوگرم:

وزن پر مدعی ۸۶ کیلوگرم هم متعلق به دانشگاه آزاد بود، به گونه ای که دو کشتی گیر این تیم یعنی امیرحسین فیروزپور و نحمدحسین میرباغبان با کسب سه پیروزی مقابل مجاوری، غلامی و صابریان نقش تعیین کننده ای داشتند.

وزن ۹۲ کیلوگرم:

در وزن غیر المپیکی ۹۲ کیلوگرم حسین شهبازی دو پیروزی مقابل محمدی از استقلال و مسعود مددی از زنجان برای دانشگاه آزاد کسب کرد. امیرمحمدی از استقلال هم با وجود شکست مقابل شهبازی دو پیروزی مقابل مددی و خمینه کسب کرد.

وزن ۹۷ کیلوگرم:

در مسابقات وزن ۹۷ کیلوگرم اباذر اسلامی از تیم زنجان شگفتی ساز شد و با کسب سه پیروزی مقابل میثم عبدی، اسماعیل نجاتیان و پوریا قدرتی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت. در این وزن علیرضا رکابی هم با کسب یک پیروزی بدون شکست بود.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:

پدیده بی چون و چرای این وزن کسی نبود جز عباس فروتن که با دو برد ارزشمند مقابل امین طاهری و نعیم حسن زاده به عنوان پدیده جدید کشتی ایران در سنگین وزن معرفی شد. جابر صادق زاده و سجاد عزیزی هم در این وزن با یک پیروزی، بدون شکست بودند.

با پایان مسابقات گروه الف در دور رفت باید منتظر نتایج گروه ب بمانیم تا بتوانیم به جمع بندی کامل از عملکرد انفرادی کشتی گیران برسیم. آنچه که مشخص است کشتی گیران در ابتدای مسابقات لیگ هنوز به حداکثر آمادگی نرسیده اند، لذا امیدواریم در ادامه کار علاوه بر افزایش کیفیت مسابقات، عملکرد بهتری را از همه کشتی گیران شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *