خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا؛ اولین مدال علی ارسلان با پرچم صربستان

کشتی فرنگی قهرمانی اروپا
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

14 فروردین 1401


ساعت :

۲۲:۴۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

نتایج مسابقات پنح وزن دوم کشتی فرنگی مشخص شد.


اختصاصی خانه کشتی- در روز پایانی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی اروپا، دیدار های رده بندی و فینال پنج وزن دوم مسابقات برگزار شد تا پرونده کشتی قهرمانی اروپا ۲۰۲۲ در مجارستان بسته شود.

نکته مهم در این مسابقات، کسب مدال برنز علی ارسلان، فرنگی کار ایرانی الاصل صربستان بود که موفق شد در وزن ۷۲کیلو بر سکوی سوم بایستد.

فرنگی‌کار ۷۲ کیلوگرم صربستان در مبارزه نخست ۹ بر صفر کنگیز آرسلان از ترکیه را مغلوب کرد. وی در مرحله یک چهارم مقابل روبرت آتیلا از مجارستان با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و باتوجه به حضور حریفش در فینال شانس رقابت در جدول بازنده‌ها را پیدا کرد.

ارسلان امروز در ابتدا به مصاف میکا پتری از فنلاند رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی برای کسب مدال برنز پاول پوکلاویچ از کرواسی را پیش رو داشت که ۶ بر یک و با ضربه فنی برد و نخستین برنز خود را برای صربستان در قهرمانی اروپا کسب کرد.

نتایج کامل پنج وزن دوم به این شرح است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم، کرم کمال از ترکیه، آرمن نازاریان بلغارستانی را با نتیجه ۵ بر صفر شکست داد و به طلا رسید. گوورج غریبیان از ارمنستان و موراد ممدوف آذربایحان هم سوم شدند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، مورات فیرات از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۱مقابل وانکژ از مجارستان برنده شد و به قهرمانی رسید. حسرت جعفروف از آذربایجان و اسلاویک گالستیان ارمنی هم بر سکوی سوم ایستادند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم، روبرت فریش از کشور میزبان ۳ بر ۲ مقابل بولکوادزه گرجستانی برنده شد و علی ارسلان از صربستان، و گانیزاده از آذربایجان هم به مدال برنز رسیدند.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، رفیق حسینوف از آذربایجان با نتیجه ۲ بر ۱ بولکوادزه از گرجستان را شکست داد و قهرمان شد. برهان آکبوداک از ترکیه و لوای از مجارستان هم به برنز مشترک رسیدند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، میلنوف میلوف از بلغارستان با نتیجه ۴بر ۱ساوولاینن از فنلاند را شکست داد و قهرمان شد.

همچنین کوژلیوک از اوکراین و گاستل از اتریش در این وزن سوم شدند.

 

 


*اعتراض شدید فدراسیون کشتی به وزارت ورزش و جوانان

*کشتی فرنگی قهرمانی اروپا؛ ادامه درخشش آمویان جوان در شب تاریخ‌سازی رضا کایالپ

*کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ نهمین تاجگذاری آکگول با طعم پنج‌گانه مقابل پتریاشویلی (عکس)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *