خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

مامیاشویلی: نایفونوف برنز المپیک را باخت می داند و دنبال انتقام است؛ از نمایش موتالیف و بیژف در انتخابی خوشم آمد

نویسنده:

مصطفی ذبیح زاده

تاریخ :

31 شهریور 1400


ساعت :

۱۵:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

پس از برگزاری انتخابی درون اردویی در تیم ملی کشتی آزاد روسیه و انتخاب نفرات حاضر در مسابقات جهانی نروژ، میخائیل مامیاشویل رئیس فدراسیون کشتی روسیه در این باره توضیحاتی را ارائه کرد. 


اختصاصی خانه کشتی– میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه درباره برگزاری مسابقات انتخابی درون اردویی در کشتی آزاد گفت:

شرایط نسبت به قبل فرق کرده و ما این موضوع را درک می کنیم. آزادکاران روسیه در ماه مارس مسابقات قهرمانی کشور را پشت سر گذاشتند و تیم منتخب در المپیک نتایج موفقیت آمیزی کسب کرد. با این حال چنین تورنمنت کوچکی باید در اردوی تیم ملی برگزار می شد تا نفرات برتر برای مسابقات جهانی انتخاب شوند. 

وی درباره چهره های برتر مسابقات انتخابی درون اردویی گفت:

فضای محدود حال حاضر کشتی گیران ما را محدود نکرد و آن ها عالی بودند. به شخصه از عملکرد ابوبکر موتالیف در وزن ۵۷ کیلوگرم خوشم آمد و فکر می کنم او استحقاق حضور در جهانی نروژ را دارد. تیمور بیژف هم فوق العاده بود و توانست در وزن ۷۴ کیلوگرم دو قهرمان جهان به نام های ماگومدرسول گادژی ماگومدوف و ماگومد کربانعلیف را شکست دهد. همه کشتی گیران می دانند که این تازه شروع چرخه المپیک بعدی است و در فاصله کمتر از سه سال تا المپیک باید از هر فرصتی استفاده کنند تا خودشان را نشان دهند. 

رئیس فدراسیون کشتی روسیه درباره حضور عبدالرشید سعدالله اف در جهانی نروژ اظهار کرد:

تصمیم گرفته شد که قهرمانان المپیک اگر می خواهند در مسابقات جهانی شرکت کنند، بدون انتخابی در ترکیب قرار بگیرند. عبدالرشید سعدالله اف از این فرصت استفاده کرد و الان در حال آماده سازی است. او با دو طلای المپیک یک رهبر و کاپیتان تمام عیار برای تیم ملی است و حضورش در جهانی نروژ بسیار پر اهمیت است. او می تواند به جوانانی که اولین بار به مسابقات جهانی اعزام می شوند، از نظر روانی کمک بسیاری کند و برایشان انگیزه جنگندگی باشد. 

وی همچنین درخصوص حضور آرتور نایفونوف در جهانی نروژ گفت:

باید به نایفونوف آفرین گفت که برنز المپیک را برای خود شکست تلقی می کند و مشتاق مبارزه برای انتقام از حریفان خود در مسابقات جهانی است.

مامیاشویلی درباره وضعیت زائوربک سیداکوف، زائور اوگوئف و گادژی مراد رشیداف اینگونه توضیح داد:

آن ها نخواستند در جهانی نروژ شرکت کنند و این حق را دارند. زیرا آن ها امسال کار اصلی شان را انجام دادند و اکنون در حال بازیابی هستند تا با تفکر و قدرت جدید وارد چرخه المپیک بعدی شوند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *