خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ درخشش روس‌ها با پرچم کشورهای دیگر در روزگار تحریم کشتی روسیه (عکس)

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

10 فروردین 1401


ساعت :

۱۷:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

۵ کشتی‌گیر که اصالتی روسی دارند، در غیاب این کشور در مسابقات قهرمانی اروپا درخشیدند.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا از ۲۷ مارس در بوداپست مجارستان آغاز شده که در این مسابقات، با توجه به غیبت روسیه به دلیل تحریم های صورت گرفته از سوی اتحادیه جهانی، هیچ کشتی گیری با پرچم روسیه در این مسابقات حاضر نشد.

با این وجود، نکته جالب درخشش کشتی گیران روسی‌الاصل بود که نفرات مطرحی همچون موسکایف و بایتسایف که اصالتا اهل روسیه هستند و تغییر تابعیت داده اند، با پرچم دیگر کشور ها به مدال رسیدند تا دست روس ها از مدال دور نماند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، اسماعیل موسکایف به مدال طلا رسید. این کشتی گیر روسی الاصل که سابقه کسب مدال در مسابقات قهرمانی کشور روسیه را هم دارد، در سال ۲۰۱۸ تغییر تابعیت داد تا با پرچم مجارستان کشتی بگیرد که در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ بر سکوی سوم ایستاد و در المپیک توکیو هم به دیدار رده بندی رسید که در مقابل گادژیمراد رشیدوف، هموطن خود از روسیه باخت و پنجم شد. موسکایف در مسابقات قهرمانی اروپا در فینال بر حاجی علیف آذربایجانی غلبه کرد و بر بام اروپا ایستاد.

نکته جالب درباره کشتی گیران روس در وزن ۹۷ کیلوگرم بود که هر دو فینالیست مسابقات اصالت روسی داشتند. ماگومد خان ماگومدوف و ولادیسلاو بایتسایف، دو کشتی گیری هستند که سابقه پوشیدن دوبنده روسیه را هم دارند اما در سال های اخیر تصمیم گرفته اند برای دیگر کشورها کشتی بگیرند.

ماگومد خان ماگومدوف، کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم آذربایجان، پیش از تغییر تابعیت برای روسیه کشتی می گرفت که در مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۱۸ مقابل سجاد عزیزی از ایران کشتی گرفت و به برتری رسید.

بایتسایف دیگر کشتی گیر روس که در گذشته سابقه پوشیدن دوبنده روسیه در مسابقات قهرمانی اروپا را داشت، سال ها زیر سایه عبدالرشید سعداله یف بود و به همین دلیل تصمیم گرفت با پرچم مجارستان روی تشک برود. این دو کشتی گیر وزن ۹۷ کیلو، در مسابقات قهرمانی اروپا به فینال رسیدند که ماگومدوف موفق شد پشت بایتسایف را به تشک برساند و بر مدال طلا بوسه بزند.

از دیگر کشتی گیران روسی الاصل حاضر در قهرمانی اروپا می توان به سالکازانوف و آباکاروف اشاره کرد که به ترتیب به فینال اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم رسیده اند.

تیموراز سالکازانوف که اصالتا اهل اوستیای روسیه است، در سال های اخیر برای اسلواکی کشتی گرفته که در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به برنز رسید و در ۲۰۲۱ به نقره بسنده کرد. او در فینال قهرمانی اروپا باید به مصاف فرانک چامیزو از ایتالیا برود.

ابوبکر آباکاروف فینالیست وزن ۸۶ کیلوگرم قهرمانی اروپا هم دیگر کشتی گیری است که اصالتا اهل داغستان است و با پرچم آذربایجان به مسابقات قهرمانی اروپا آمده. آباکاروف در مسابقات جهانی نروژ به مدال برنز رسید و حالا در فینال اروپا باید با ناظم امینه از سن مارینو سرشاخ شود تا بتواند به مدال طلای این مسابقات برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *