خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

محمدرضا آقانیا، از غلبه بر سرطان تا خط و نشان کشیدن برای رقبا در لیگ

نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

5 آذر 1400


ساعت :

۱۰:۰۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

‌محمد رضا آقانیا کشتی گیر خوش آتیه کشورمان دوسال پیش در یک اتفاق ناگوار به سرطان پروستات مبتلا شد اما حالا با گذشت دوسال و درمان کامل دوباره به میادین برگشته است.


اختصاصی خانه کشتی– محمدرضا آقانیا را باید یکی از فرنگی کاران مستعد کشورمان دانست. این کشتی گیر جوان بابلی، نایب قهرمانی نوجوانان جهان و مدال برنز المپیک جوانان را در کارنامه دارد. وی در رده بزرگسالان هم توانست خود را مطرح کند و در وزن ۷۲ کیلوگرم آنقدر خوش درخشید که در چندین مرحله به اردوی تیم ملی کشتی بزرگسالان دعوت شد. 

سیر صعودی آقانیا ادامه داشت تا اینکه در همان ایام خبری ناگوار همه را شوکه کرد. محمدرضا خبر ابتلای خود به سرطان پروستات را اعلام کرد.
بعد از گذشت چند روز او شروع به درمان خود کرد و در طول درمان همواره مورد حمایت اهالی ورزش و فدراسیون کشتی هم قرار گرفت.

نکته قابل توجه در طول درمان این بیماری، این بود که آقانیا روحیه اش را حفظ کرد و مدام از بازگشت مجدد خود به دنیای قهرمانی سخن می‌گفت.

سرانجام با گذشت حدود دو سال و انجام دو مرتبه عمل جراحی سنگین و درمان کامل آن، آقانیا با تمرینات سخت، انگیزه بالا و البته زحمات مربیان سازنده اش دوباره پا به میادین کشتی گذاشت و با برنامه ریزی حساب شده در لیگ برتر کشتی فرنگی برای تیم شهرش، سید بابل در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی گرفت که همه مسابقاتش در این وزن را با پیروزی پشت سر گذاشت و تنها شکستش در یک وزن بالاتر بود.

محمدرضا خواستن را معنا کرد و در سخت ترین شرایط ممکن که ناامیدی زندگی او و خانواده اش را تحت الشعاع قرار داده بود، سرطان را ضربه فنی کرد. او حالا پس از نمایش درخشان در لیگ، می تواند بار دیگر خود را به عنوان مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی مطرح سازد. 

برای محمدرضا آقانیا کشتی گیر خوش آتیه کشورمان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون داریم.

یک دیدگاه برای “محمدرضا آقانیا، از غلبه بر سرطان تا خط و نشان کشیدن برای رقبا در لیگ
  1. علی گفت:

    ماشاالله پهلوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *