خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

احمد بذری: باید زودتر به وزن بالاتر می آمدم؛ می خواهم در این وزن به المپیک برسم

احمد بذری
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

17 دی 1401


ساعت :

۲۰:۰۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان کشتی آزاد دانشجویان جهان و دارنده مدال آسیا از دلایل و شرایط حضورش در وزن ۹۷ کیلوگرم گفت.


اختصاصی خانه کشتی– احمد بذری یکی از ستاره های خوش تکنیک، کشتی بلد و خوش اخلاق کشتی ایران است که در سال های اخیر درخشش خوبی داشته اما آنطور که باید، به حق خود نرسیده؛ قهرمان جوانان جهان و نایب قهرمان بزرگسالان آسیا، در وزن ۸۶ کیلوگرم مدتی پشت خط حسن یزدانی ماند، سپس به ۹۲ کیلوگرم آمد و در آنجا موفق شد طلای بازی های کشورهای اسلامی را کسب کند و حالا تصمیم گرفته برای حضور در المپیک پاریس، در وزن ۹۷ کیلوگرم کارش را ادامه دهد.

بذری در گفت و گو با خانه کشتی، درباره حضورش در وزن جدید، گفت:

از سال ۲۰۱۸ که اولین سال حضورم در بزرگسالان بود، در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی گرفتم و در این سال ها وزنم بالاتر آمد و به ۹۲ آمدم و الان هم در ۹۷ کیلوگرم کشتی می گیرم که مسابقات قهرمانی کشور، اولین مسابقه ای است که می خواهم در این وزن به روی تشک بروم.

او ادامه داد:

 این تصمیم به مهرماه بر می گردد که از مسابقات دانشجویان جهان برگشتیم و بعد از آن تصمیم گرفتم در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرم چون هم کمی وزنم بالا آمده و برای ۹۲ سخت است و هم این وزن المپیکی است. اگر امسال به وزن بالاتر نمی آمدم باید سال بعد که سال المپیک است به وزن بالاتر می آمدم و وقتی که قرار است به این وزن بیایم، پس بهتر است که هرچه زودتر به این وزن بیایم چون وزن ۹۲ کیلوگرم المپیکی نیست و من مجبور بودم برای سال بعد به این وزن بیایم پس یک سال زودتر اقدام کردم که بهتر جا بیفتم و زودتر به نتیجه دلخواه برسم.

قهرمان جوانان جهان درباره شرایط بدنی خود برای حضور در وزن جدید، گفت:

خداراشکر شرایط بدنی ام خوب است و وزن طبیعی بدنم ۹۶ تا ۹۷ کیلوگرم. هرچند وزنم سبک است و هنوز جا دارد که بیبشتر شود اما برای شروع کار به نظرم وزن خوبی است چون مسابقات مهم هم بدون ارفاق است و صبح مسابقات، باید وزن کشی کرد و دو ساعت بعد به روی تشک رفت که کشتی گیرانی که وزن کم می کنند، نمی توانند آنطور که باید، قابلیت های خود را به نمایش بگذارند. شرایط بدنی ام در کل خوب است هرچند نسبت به حریفان سبک تر هستم اما به مرور زمان قطعا وزنم بهتر می شود.

نایب قهرمان آسیا درباره سطح رقابت در وزن جدید و ارزیابی اش از حریفان، گفت:

الان در ایران سنگین وزن های خوبی داریم و در همه وزن ها رقابت فشرده است. در این وزن هم حریفان خیلی خوبی حضور دارند و این برای من موضوع تازه و عجیبی نیست. چون من از وقتی که در وزن ۸۶ کیلوگرم بودم، این رقابت بین من، آقای یزدانی و قاسمپور بود و در وزن ۹۲ کیلوگرم ادامه داشت. من رقابت های سخت تر را هم در وزن های پایین تجربه کرده ام و این طبیعی است که در هر وزنی بخواهی کشتی بگیری، حریفان خوبی حضور دارند.

او افزود:

باید برای رسیدن به هدف تلاش کرد، هرچند بعضی وقت ها می گویند هرکسی بیش تر تلاش کند، نتیجه می گیرد اما من معتقدم هرکسی تلاش درست تری داشته باشد، به نتیجه مطلوب می رسد چون اگر قرار بود با تلاش زیاد کسی به نتیجه برسد، خیلی ها بودند که تلاش زیادی داشتند اما هرکسی تلاش درست تر و اصولی تری داشته باشد قطعا نتیجه دلخواهش را می گیرد.

قهرمان دانشجویان جهان درباره احتمال حضور کامران قاسمپور در این وزن برای المپیک، و رقابت مجدد با او، عنوان کرد:

وزن ۹۲ کیلوگرم المپیکی نیست و سال بعد قطعا حریفانی که در این وزن هستند، برای المپیک یا به یک وزن پایین تر می روند و یا به وزن بالاتر می آیند. من هم از اینکه با حریفان خوب رقابت کنم خیلی خوشحالم تا بتوانم خودم را به چالش بکشم و بدانم در چه سطحی رقابت می کنم. قطعا المپیک یکی از مهم ترین مسابقات است که آرزوی هر ورزشکاری حضور در آن است و قطعا همه دوستان و رقیبان تلاش خود را می کنند به آن برسند و امیدوارم هرکسی شایسته تر و لایق تر بود به حق خودش برسد.

بذری در پایان در پاسخ به این سوال که خیلی ها معقتدند او علی رغم توانایی هایش هنوز به حق خود نرسدیه، عنوان کرد:

در دوران مدرسه دانش آموزهایی بودند که با معدل ۱۹ و نیم، شاگرد اول نمی شدند اما در کلاس بغلی، دانش آموزهایی با معدل ۱۵ هم شاگرد اول می شدند. الان هم که من نگاه می کنم، حس می کنم این اتفاق برای خودم در حال تکرار است. در هر صورت این اتفاق پیش می آید. ما در روسیه دیده ایم که در یک وزن هم سایتیف بوده هم ماخاچ مرتضی علیف. سایتیف برنده می شد و در المپیک ۲۰۰۸ قهرمان شد اما نفر دومش در انتخابی ماخاچ مرتضی علیف بود که به المپیک نرسید اما حتی اگر او هم می آمد، می توانست قهرمان شود.

او در پایان افزود:

 این اتفاق ها می افتد و در خیلی وزن ها طبیعی است که خیلی ها می توانند نتیجه بگیرند اما به دلیل حضور حریفی بهتر، این اتفاق نمی افتد. باید بیش تر از این ها به حق خودم می رسیدم اما نشد ولی امیدوارم در وزن جدید، با تلاش بیش تر و درست به هدف خود برسم و دل مردم، خانواده و مربیانی که از نونهالان تا امروز برایم زحمت کشیده اند را شاد کنم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *