خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اسلام بک آلبیف: حسن یزدانی باید کلید شکست تیلور را پیدا کند؛ گاتسالوف مربی بزرگی است

نویسنده:

یدالله محمدی

تاریخ :

5 مهر 1402


ساعت :

۱۸:۰۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان و المپیک معتقد است حسن یزدانی باید کلید پیروزی مقابل دیوید تیلور را پیدا کند.


اختصاصی خانه کشتی– اسلام بک آلبیف، قهرمان اسبق جهان و المپیک از روسیه این روزها چندان حضوری در کشتی ندارد؛ فرنگی کار سرشناس روسی که در المپیک ۲۰۰۸ و چهانی ۲۰۰۹ قهرمان شد، در گفت و گویی اختصاصی با خانه کشتی درباره مسابقات جهانی صربستان صحبت کرد.

اسلام بک آلبیف درباره مسابقات جهانی گفت:

مسابقات جهانی همیشه از جذابیت بالایی برخوردار است؛ همیشه در جهانی ها نام های بزرگ خود را نشان می دهند اما افراد کم نام و نشان هم خود را نشان می دهند و تماشای کشتی شان برایم جالب است.

او ادامه داد:

تیم ما کمتر از توان خود بود و کشتی گیران چندان عملکرد خوبی نداشتند، البته من به طور جزیی مسابقات را دنبال نمی کنم اما از اتفاقات مهم آگاه هستم. حیف شد که تیم ما عملکرد ضعیفی داشت. این یعنی باید برای بهبود اوضاع به صورت دقیق و جزیی کار کنیم و اشتباهات ورزشکاران اصلاح شود.

قهرمان المپیک پکن درباره مصدومیت عبدالرشید سعدالله اف گفت:

من هم شنیدم که عبدالرشید دچار مصدومیت شده و این موضوع او را اذیت کرد؛ برای او مهم است که خودش را جمع کند و به مسابقات برسد چون شانس اصلی کسب طلاست.

دارنده یک طلا و یک نقره جهان درباره کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور گفت:

دوست داشتم یزدانی قهرمان شود اما تیلور آمادگی بیشتری داشت و این را روی تشک هم نشان داد. یزدانی باید کلید پیروزی مقابل تیلور را پیدا کند. همیشه یک کلید برای پیروزی وجود دارد و هر ورزشکار، نقاط ضعف و قوتی دارد که باید آن را پیدا کرد.

او درباره دوران قهرمانی خود عنوان کرد:

من به هر چیزی که می خواستم رسیدم و هر مدالی بود را به دست آوردم؛ پس هیچ پشیمانی ای برایم باقی نمانده و از این بابت خوشحالم.

آلبیف در پایان درباره حضور گاتسالوف به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه گفت:

گاتسالوف ورزشکار برجسته ای است؛ من شخصا او را می شناسم و مطمئنم خود را در بالاترین سطح ثابت خواهد کرد.

برچسب‌ها:
10 دیدگاه برای “اسلام بک آلبیف: حسن یزدانی باید کلید شکست تیلور را پیدا کند؛ گاتسالوف مربی بزرگی است
  1. مهدی گفت:

    حسن قدرت بالاتنش از تیلور بیشتره اما زانوهاش ضعیفو کنده اعتماد بنفسشم از تیلور پایینتر بود اینارو درست کن راحت میبریش

  2. داوود گفت:

    یزدانی با هل دادن بجایی نمیرسه… سطح ۸۶ کیلو دنیا خیلی،پایینه…نه زیرگیری و نه فن خاصی در این وزن نمی بینیم….. سبک کشتی شبیه سومو کارهای ژاپنیه… یزدانی اصلا پا نداره ،و هر کشتی،گیری به پای یزدانی برسه سریع خاکش میکنه

  3. داود بابایی گفت:

    با سلام، آقای یزدانی برای کسب پیروزی مقابل تیلور باید روی بدن سازی و تنفس خود کار کنه . حسن یزدانی پس از دو دقیقه کاملا از خستگی کارد پایین خودشو از دست میده و این پاشنه آشیل یزدانی شده ، و اینو باید در نظر بگیره که تا ثانیه آخر شانس جبران رو داره و تلاششو کم نکنه

  4. سید مرتضی علم الهدی گفت:

    حسن عزیز قدرت بدنی بالاتری دارد اما نقطه ضعف او از اول کشتی گرفتنش این بوده که به حریف امتیاز میدهد.خودش زیرگیر قهاری است اما خوب هم زیر میدهد.باید مربیان به او راه چاره را نشان دهند.تیلور روی دو پا مینشینه و گارد خیلی پایینی داره پس بطور معمول نمیشه ازش زیر گرفت.کشتی او و تیلور من را یاد کشتی های رسول خادم و خاداراتسف می اندازه.با این تفاوت که تیلور مثل رسول خادم است و حسن شبیه خاداراتسف.پس حالا بنشینند مربیان و خود حسن عزیز ببینند چکار باید کرد.حسن عزیز در هر صورت تو قهرمان ملی ما هستی و مایه افتخار ایران.نقره تو تضمین شده است فقط باید تلاش کنی نقره را به طلا مبدل کنی.حسن جان دوستت داریم.

  5. محمد گفت:

    حسن یزدانی چه ببره چه برنده نشه عشق تمام مایرانیهااست اگرخودشه باورداشته باشه وکشتیکه همیشه مقابل حریفاش میگیره مقابل تیلوربگیره بخدابرنده میشه تنهاضعفش پاهاشه که زودتیلوربهش میرسه ونمیتانه مهارش کنه وازاین موقعیت همیشه به یزدانی قلبه میکند…ماکرمانشاهیهاعشقمانه ودوستش داریم وبابردش خوشحال وباباختش گریه میکنیم بامیدپیروزی همیشه مقابل تیلور

  6. بابک گفت:

    اتفاقا اگر کشتی خودش را بگیرد دوباره بازنده است تجربه نشان داده.قدرت بدنی را باید زیاد کند با ورزش های قدرتی حرفه ای مثل تیلور که بوکس کار می کنه.صخره نوردی.کوه.شنا. وزن برداری طوری که وزن بالا تر از ۸۶ رو یک ضرب بزند .تمرین های سخت شائولین این ها دگرگونی در او می‌دهد بازو ساعد مچ و ساق قدرتمند تیلور حتما بازنده است.خودشم ورزش های حرفه ای دیگه رو انجام می‌دهد.

  7. مرتضی گفت:

    سلام
    آقای حسن یزدانی فقط و فقط کشتی خودش را بگیره اقای تیلور را شکست میدهد شیوه حسن اقا قدرت و کار کردن دست ها و بیرون کردن حریف و امتیاز گرفتن است البته زیر هم میگیره اما با فشار به حریف در لحظه بیرون رفتن از تشک که بارها دیده ایم اما اگر در این سن و شکل گیری بخواهیم از ایشان یک زیر گیر مثال اقای کامران قاسمپور بسازیم اشتباه اشتباه میباشد و صد باره هم کشتی بگیرند شکست میخوره حسن آقا فقط و فقط کشتی خودش و بگیره (کلاغه امد راه رفتن کبک و تقلید کنه راه رفتن خودش یادش رفت)
    توکل بخدا

  8. رضا گفت:

    پهلوان حسن یزدانی از لحاظ فنی خیلی برتر از تیلور است اما ما ایرانی ها در مسایل روانی برتری نداریم، تصور از پیش باخته در ذهن حسن اقا لانه کرده،و باید برترین روان شناس کشور با وی کار کند،اما حسن اقا ایران تورا همیشه دوست دارند ،چون هرگز کم کاری نکردی،همیشه در قلب ما جا داری،

  9. اشنا گفت:

    تیلورنقطه ضعف یزدانی که زیرگیری هست پیداکرده وباقدرت بدنی بالاتراوراشکست می دهدیزدانی هم بایدقدرت بدنیش راافزایش دهدوهم سبک کشتیش ازکارکردن روی سروگردن رابه زیرگیری تغییردهدیعنی عین خودتیلورکشتی بگیردحیدری پیشکسوت یک کشتی گرجستانی بودمرتب ازاوشکست می خوردخیابانی پاهای اوراتوصیف به دوتیراهن که کنارهم جوش خورده بودمی کردامابالاخره حیدری شکستش داد

  10. مجید غ گفت:

    حسن نقطه ضعفش دربرابر تیلور دادن زیر به اوست، نقطه قوتش هم کار کردن دست ها و زدن روی سر حریف با سرعت بالا به حدی که فرصت فکر کردن به حریف را ندهد، زیر کتف کردن، و مواظب بودن از زیرگیری های انفجاری تیلور که با زانو زدن بر روی تشک و به سبک جردن باروز، اینارو دقت کند برنده خواهد شد.
    و البته از همه مهمتر از بعد روحی و روانی، چرا که کشتی گیران امریکایی از لحاظ روانی به حدی ساپورت شده اند و اصلا روحیه باخت ندارند و تا ثانیه اخر مسابقه حتی عقب هم باشن خود رانباخته و مدام حمله خواهند کرد،مثال بارزش برنده شدن ۱۲۰ کیلوی امریکا در سه چهارثانیه پایانی مسابقه، و برنده شدن تیلور در پونزده ثانیه پایانی در المپیک برابر یزدانی، ولی کشتی گیران ایران همچین روحیه ای ندارند و وقتی عقب بیوفتن اکثرشون خودشونو می بازن از لحاظ روحی و نتیجه شکست برای کشتی گیران ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *