خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اعتراض شدید سرمربی روسیه به محرومیت کشتی گیران از المپیک: غیرقابل تحمل است!

حاجی مراد گاتسالوف - ماگومد کوربان علیف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

30 خرداد 1403


ساعت :

۱۰:۲۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– طی روزهای اخیر اخبار مختلفی پیرامون حضور یا عدم حضور ورزشکاران روسی از جمله کشتی گیرها در المپیک ۲۰۲۴ مطرح شده که نهایتا مشخص شد کمیته بین المللی المپیک تنها ۱۰ کشتی گیر روسیه را در سه بخش آزاد، فرنگی و زنان تایید کرد تا اعتراض روس ها بالا بگیرد.

پس از آن قرار شد مسئولان ورزش و فدراسیون کشتی روسیه برای حضور یا عدم حضور در این مسابقات تصمیم نهایی را بگیرند و کمیته بین المللی المپیک نیز تا ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) به آن ها فرصت داده است.

در همین راستا حاجی مراد گاتسالوف، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه با اعتراض شدید به این موضوع گفت:

در بین کشتی گیران ما تنها دو مدعی اصلی یعنی شمیل ممدوف در ۶۵ کیلوگرم و عبدالله کوربانوف در ۱۲۵ کیلوگرم مجوز گرفتند و بقیه نفرات اصلی نه. در ۷۴ کیلوگرم سیداکوف را داشتیم، در ۸۶ کیلوگرم آرتور نایفونوف و ارسلان باگائف را در نظر داشتیم، در ۹۷ کیلوگرم عبدالرشید سعدلله یف و علیخان ژبرئیلوف را اعلام کردیم و در ۱۲۵ کیلوگرم هم کوربانوف که او پذیرفته شد. البته در سنگین وزن گزینه دیگری نداشتیم که نهایتا خود کوربانوف تایید شد.

گاتسالوف با اعتراض به تایید نشدن ۴ کشتی گیر از ۶ کشتی گیر اصلی روس ها گفت:

در بین نفراتی که تایید شده اند، فقط ۲ نفر رهبران وزن خود هستند. در ۵۷ کیلوگرم ناچین موگوش نفر سوم وزن خود است، در این وزن ما اوگوئف که قهرمان المپیک است را معرفی کردیم اما او و نفر دوم تایید نشدند و نهایتا موگوش که نفر سوم بود تایید شد.

قهرمان اسبق جهان و المپیک افزود:

فعلا مشخص نیست در المپیک شرکت کنیم یا نه و باید همه با هم برای این موضوع تصمیم بگیریم. اما چیزی که مشخص است این است که استعداد ورزشکاران ما در حال سوختن و هدر رفتن است. این بر کسی پوشیده نیست و این وضعیت قابل تحمل نیست.

 

یک دیدگاه برای “اعتراض شدید سرمربی روسیه به محرومیت کشتی گیران از المپیک: غیرقابل تحمل است!
  1. حجت بیگلری گفت:

    بدون حضور کشتی گیران اصلی روسیه درالمپیک که مهد کشتی جهان است جذابیت مسابقات ازبین می‌رود ودرحال حاضر ۳ قدرت محض کشتی جهان یعنی ایران روسیه وآمریکا حتما باید درمسابقات حاضر باشند وگرنه مثل مسابقات جهانی سال قبل کشتی در المپیک بالانس نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *