خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اعتراض کشتی گیر جوان به حق خوری در انتخابی: آقای بالی تبار شاگرد خودش را آورد؛ داور، برادر سرمربی بود!

محمدحسین محمودی - عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

10 آبان 1402


ساعت :

۱۹:۱۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

فرنگی کار تهرانی به برگزاری انتخابی برای حضور در تیم ملی نظامیان اعتراض کرد.


اختصاصی خانه کشتی– محمد حسین محمودی روز گذشته در انتخابی درون اردویی تیم ملی کشتی فرنگی نظامیان برای حضور در مسابقات جهانی، مغلوب ناصر علیزاده شد.

این کشتی گیر اهل شهرری پس از این اتفاق با انتشار متنی در صفحه خود به این موضوع اعتراض کرد و برگزاری این رقابت را ناعادلانه خواند.

بیشتر بخوانید: 

عادل بالی تبار: محمودی اضافه وزن داشت، اما چشم پوشی کردیم؛ رئیس تشک نیما صادقی بود که مو را از ماست می کشید

محمد حسین محمودی در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی، درباره این موضوع و برگزاری انتخابی با ناصر علیزاده گفت:

سرمربی تیم آقای بالی تبار بود و در اوزانی که خودش از مازندران کشتی گیر داشت، کشتی گیر آورد و انتخابی گذاشت. در بعضی اوزان مثل ۹۷ کیلوگرم هم مهدی بالی خودش مازندرانی است و برای آن نفرات انتخابی نبود. اما برای بقیه شاگردهای خودش و بچه های مازندران انتخابی گذاشت. قرار بود ما انتخابی ندهیم اما این مسابقه برگزار شد و سه کیلو ارفاق وزن داشت که بچه های مازندران سر وزن برسند اما ما در اردو تمرین می کردیم و روز آخر انتخابی برگزار شد. در این مسابقه هم داور از خودشان بود و کاملا آشکار حق خوری کردند، همه هم این موضوع را دیدند و مربیان تهران و … در سالن بودند.

او درباره اینکه گفته بود داور مسابقه برادر عادل بالی تبار بوده، گفت:

ناصر علیزاده که شاگرد آقای بالی تبار است و ایشان او را کوچ می کرد، و برادر ایشان هم داور بود.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا در سالن مسابقات هم اعتراضی به این موضوع داشته یا نه، عنوان کرد:

من دوست نداشتم در مازندران اعتراضی کنم چون جو سالن هم با ایشان بود و نمی خواستم حاشیه ای درست کنم. اما به داور گفتم حق من یک اخطار بود که ایشان در خاک بنشیند اما من دو بار در خاک نشستم و در مسابقه عقب نشینی هم نداشتم. حداقل طبق داوری کشتی فرنگی باید وقتی رقیب یک بار در خاک می نشیند، بار دوم نفر دیگر در خاک بنشیند مگر اینکه حریف خیلی عقب نشینی کند. واقعا اینطور نبود و در تایم اول من آنقدر رو به جلو تر بودم که به داور گفتم حریف در خاک بنشیند اما گفتند اخطار برای توست و تو باید در خاک بنشینی.

او ادامه داد:

من اصلا دنبال انتشار این موضوع نبودم اما دیدم در خبرگزاری ها نتیجه را ۳ بر ۰ اعلام کرده اند که این یک امتیاز را چطور به آن دو امتیاز اضافه کرده اند؟ حداقل با روح و روان آدم بازی نکنند. من بچه جنوب شهر شهرری هستم و برای کشتی زحمت می کشیم بعد هم حق ما را می خورند و هم نتیجه را اینطور اعلام می کنند. چون من نه دنبال حاشیه بودم و نه انتشار این موضوع اما واقعا تحمل نداشتم و برایم سخت بود.

این فرنگی کار جوان درباره اینکه آیا پس از این اعتراض مسئولان تیم ملی صحبتی با او داشته اند، گفت:

اصلا نه به من زنگ زدند و نه چیزی گفتند، من گفتم کارتان کار قشنگی نبود و گفتند باشد، بفرما.

او در پایان گفت:

ناصر علیزاده کشتی گیر خوبی است و دوست و رفیق ما؛ ما با یکدیگر نان و نمک خورده ایم اما ایشان امسال هم به قهرمانی آسیا، هم مسابقات جهانی و هم بازی های آسیایی رفته. اینکه یک کشتی گیر را بعد از سه مسابقه مختلف بیاوری و در ترکیب تیم بگذاری عجیب است؛ سن من کم تر است و از طرفی هم نمی شود برای همه مسابقات از یک کشتی گیر استفاده کرد. مسابقات انتخابی داشته و ما با سختی قهرمان شده ایم بعد در مرحله آخر ما را به مازندران دعوت کردند و این داستان پیش آمد که واقعا اذیت شدم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *