خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

المپیک پاریس؛ حسن یزدانی یک قدم تا رکورد آقا تختی

حسن یزدانی
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

7 مرداد 1403


ساعت :

۲۱:۳۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– مسابقات کشتی بازی های المپیک پاریس، از ۱۵ مرداد با رقابت های کشتی فرنگی آغاز می شود و در ادامه از روز ۱۸ مرداد نیز آزادکاران به روی تشک خواهند رفت.

حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد و مرد ۹ مداله کشتی ایران، در همان روز نخست یعنی ۱۸ مرداد به روی تشک خواهد رفت که حضور او در المپیک می تواند چند رکورد مختلف را برایش به دنبال داشته باشد.

تا کنون در بین کشتی گیرها، جهان پهلوان تختی با ۴ دوره حضور از ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۴ و کسب ۱ طلا و ۲ نقره، از نظر مدالی رکورد دار است. امیررضا خادم نیز با حضور در ۴ المپیک از ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۰، دومین کشتی گیر رکورددار ایران از نظر تعداد دفعات حضور در المپیک است که ۲ برنز نیز در کارنامه دارد.

بعد از این دو کشتی گیر اسبق ایران، عباس زندی ( ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۶)، محمدمهدی یعقوبی (۱۹۵۲ تا ۱۹۶۰)، منصور مهدی زاده (۱۹۶۰ تا ۱۹۶۸)، عبدالله موحد (۱۹۶۴ تا ۱۹۷۲)، مسلم اسکندر فیلابی (۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶)، احد پازاج (۱۹۸۸ تا ۱۹۹۶)، رضا یزدانی (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶)، حمید سوریان (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶) و قاسم رضایی (۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶)، کشتی گیرانی هستند که بیش ترین سابقه حضور در المپیک را دارند.

حسن یزدانی در این دوره با شرکت در المپیک پاریس به لیست نفراتی که سابقه حضور در ۳ المپیک را دارند اضافه خواهد شد. یزدانی که طلای ۲۰۱۶ و نقره ۲۰۲۰ را در کارنامه دارد، در صورت قهرمانی در پاریس با ۲ طلا و ۱ نقره، بالاتر از هادی ساعی که ۲ طلا و ۱ برنز المپیک را دارد، پرافتخار ترین المپین ایران خواهد شد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *