خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

بدشانسی والی زاده در یک قدمی المپیک؛ چرا سهمیه سبک وزن روسیه به ایران نرسید؟

فن کشتی آزاد
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

19 تیر 1403


ساعت :

۲۱:۳۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن ۵۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس نشد و این در حالی بود که بعد از محرومیت روس ها، یک خوش شانسی می توانست ایران را به این سهمیه برساند اما این اتفاق رخ نداد.

در مسابقات جهانی صربستان، ۵ سهمیه المپیک توزیع شد که زائور اوگوئف سبک وزن روسی، پس از شکست مقابل آباکاروف در رده بندی، در دیداری برای تعیین نفر پنجم موفق به کسب سهمیه شد.

با وجود این بعد از محرومیت اوگوئف، و انصراف روس ها از معرفی فرد جایگزین، اتحادیه جهانی کشتی سهمیه های تزارها را تقسیم کرد که این سهمیه می توانست به ایران برسد. در این وزن در مسابقات جهانی، کشتی گیر قزاقستان ششم شد، نماینده ازبکستان در رده هفتم قرار گرفت و میلاد والی زاده هشتم شد.

نماینده ازبکستان بعد از این مسابقات در گزینشی آسیا سهمیه گرفت، تا والی‌زاده نفر بعدی در لیست انتظار باشد. بدین ترتیب اگر نماینده قزاقستان نیز در مسابقات دیگر سهمیه می گرفت یا کشتی گیر بهتری از بین نفراتی که بعدا صاحب سهمیه شدند مانند امان از هند یا نماینده آمریکا ششم می شد، این سهمیه به نفر هشتم این وزن یعنی میلاد والی زاده می رسید و به این ترتیب سبک وزن ایران هم در المپیک حاضر می شد اما این اتفاق رخ نداد تا سهمیه یک وزن روسیه به کشتی گیر قزاق برسد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *