خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

رفیق حسینوف: کشتی مقابل مهمدی سخت بود؛ می دانستم او دستم را می خواند

رفیق حسینوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

1 مهر 1402


ساعت :

۹:۵۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان کشتی فرنگی جهان از کار سخت خود مقابل نماینده ایران در فینال و شیرینی قهرمانی گفت.


اختصاصی خانه کشتی– در فینال رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان، رفیق حسینوف با برتری ۲ بر ۱ مقابل علیرضا مهمدی به قهرمانی وزن ۸۲ کیلوگرم رسید.

او پس از این قهرمانی درباره شرایط خود گفت:

بعد از جام جهانی یک عمل جراحی داشتم و در قهرمانی اروپا نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم. با این حال در کنار تیم بودم تا در بخش تیمی به آنها کمک کنم. هیچ کس قطعا نمی خواهد ببازد و من هم آنجا مدال نگرفتم اما تمام تلاشم را کردم. بارها پیش آمده که شما برای مسابقه کاملا آماده اید اما شکست می خورید و به موفقیت نمی رسید. گاهی اوقات هم با وجود آسیب دیدگی بهترین عملکرد را دارید.

او درباره تلاش خود برای قهرمانی و موفقیت گفت:

حتی اگر ۷ بر ۰ هم عقب باشم، مطمئنم که می توانم به کشتی برگردم. چون به اندازه کافی از فنون مختلف و تکنیک های متفاوت استفاده می کنم، البته این هم همیشه جواب نمی دهد. اما وقتی با اختلاف زیاد عقب می مانم، هرگز هیجان زده نمی شوم. هر چه در سرنوشت ما نوشته شده باشد، همان اتفاق می افتد. جبران امتیازات در کشتی با روسیه و ترکیه کار آسانی نبود، اما من همیشه سعی می کنم تا آخر بجنگم. گاهی ورزشکاران جوان نا امید می شوند ودر حالی که یک دقیقه یا ۳۰ ثانیه به پایان مانده، دست از تلاش می کشند و شکست را قبول می کنند. اما امروز سنان سلیمانوف تا لحظه آخر مردانه مقابل قهرمان جهان جنگید و پا پس نکشید.

حسینوف درباره فینال خود مقابل مهمدی و تاکتیک اتخاذ شده برای پیروزی گفت:

قبل از فینال (مقابل مهمدی)، با پدر و مربی شخصی ام رادیک، گفت و گوی تصویری داشتم. هم او و هم مربیان تیم ملی نکات خاصی را به من گفتند، ما تصمیم گرفتیم در تایم دوم حملات را شروع کنم و برنده میدان شوم. می دانستم کشتی گیر ایرانی ممکن است دست من را بخواند و در این شرایط می خواستم او را بگیرم و زودتر به پیروزی برسم. البته کشتی سختی بود اما من ریسک کردن را دوست دارم و کشتی هم ورزشی ریسکی است، اما ریسک کردم و به چیزی که خواستم رسیدم.

او درباره حضورش در المپیک و تغییر وزن خود افزود:

الان نمی خواهم به المپیک فکر کنم. اگر نیاز باشد و خوش شانس باشم، در المپیک شرکت خواهم کرد. من از کشتی ناراضی نیستم و دوست دارم قهرمان المپیک شوم، اما حتی اگر این موفقیت در سرنوشت من نباشد هم نا امید نخواهم شد. فعلا می خواهم به خانه برگردم و در کنار خانواده و فرزندانم باشم که مدت هاست آن ها را ندیده ام، و می خواهم خوب استراحت کنم. مسابقات جهانی نظامیان که در باکو برگزار می شود پیش روی ماست و بعد از آن باید دید چه می شود. مسابقات جهانی سال آینده برگزار نمی شود و فکر نمی کنم تا سال ۲۰۲۵ کشتی بگیرم.

قهرمان وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان در پایان گفت:

بعد از قهرمانی اروپا نمی خواستم کشتی بگیرم چون خیلی نا امید شدم، در آن زمان دوستانم خیلی از من حمایت کردند، دوباره تشویقم کردند و من هم این قهرمانی را به آن ها تقدیم می کنم. علاوه بر دوستانم، خانواده، مربیان و فدراسیون هم در موفقیت من نقش زیادی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *