خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

عرفان جعفریان: از مسئولان کشتی مازندران انتظار حمایت داشتم؛ امیدوارم کادرفنی نگاه ویژه ای داشته باشد

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

21 خرداد 1403


ساعت :

۱۵:۳۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– عرفان جعفریان، سبک وزن جویباری سال گذشته موفق شد به قهرمانی انتخابی جام تختی برسد اما در جام تختی ارومیه غایب بود. او در ادامه در مسابقات استانی مازندران در وزن ۶۱ کیلوگرم اول شد اما به دلیل مصدومیت در مسابقات کشوری شرکت نکرد. جعفریان در مسابقات جام تختی نیز جزو نفرات سهمیه مازندران بود اما با لغو تعداد زیادی از سهمیه های این استان، نتوانست به روی تشک برود.

عرفان جعفریان درباره غیبت در مسابقات جام تختی و مصدومیت قبل از رقابت های قهرمانی کشور، گفت:

من امسال کارم را از استانی شروع کردم و با اختلاف اول شدم. در اردوهای متمرکز در خانه کشتی استان شرکت می کردم که در فاصله ۸۶ روز تا مسابقات در تمرین با محمد خدابخشی، acl  و pcl پایم پاره شد. همان روزهای اول پیگیر کار و درمان شدم و مدارک لازم را جمع کردم چون در مصوبه نوشته شده بود که افرادی که آسیب دیده اند با مدارک پزشکی و تاییدیه دکتر کیهانی، در مسابقات بعدی شرکت کنند. من هم مدارک را جمع کردم و در تهران هم دکتر کیهانی مدارکم را تایید کرد که به ۱۴ جلسه فیزیوتراپی و تزریق prp لازم است.

او ادامه داد:

 بعد از درمان به استراحت هم نیاز داشتم اما استراحت نکردم چون قول سهمیه جام تختی را به من داده بودند و آقای امیر گنجی به من گفت که اگر یک سهمیه هم به مازندران بدهند سهم توست چون در کشوری کشتی نگرفتی. برای مسابقات جام تختی به اردوی استان دعوت شدم و تمریناتم را مستمر پیگیری کردم و امیدوار به سهمیه بودم و خیلی خوب تمریناتم را پیگیری کردم اما یک هفته مانده به مسابقات، گفتند که به مازندران سهمیه نمی دهند و من نا امید شدم. با وجود این، آقای گنجی پیگیر کار من شد و تاییدیه من را از آقای کاوه گرفتند که ایشان گفته بود جعفریان می تواند کشتی بگیرد. بعد از آن دوباره تمرینات را شروع کردم و مسابقات هم به تعویق افتاد و تمرینات را بهتر پیگیری کردم. اول گفتند مازندران ۲۰ سهمیه دارد و بعد گفتند ۶ سهمیه تعلق گرفته و مدارک را هم گرفتند. من به زنجان آمدم اما غروب روز ۴ شنبه گفتند که سهمیه نداری.

جعفریان افزود:

من با همان شرایط رژیم پیگیر کارم شدم و به اساتید مازندران زنگ زدم که گفتند اسمت از لیست خط خورده اما تا روز مسابقه که جمعه صبح بود، وزن خودم را حفظ کردم و امیدوار بودم مجوز بگیرم اما نهایتا گفتند اسمت از لیست خارج شده. من هیچ مشکلی ندارم اما چون امسال سال آخر من در رده امیدهاست، دوست داشتم در این رقابت شرکت کنم و خودم را محک بزنم. الان هم خوشحالم یک مازندرانی اول شده و شکی در شایستگی او نیست. اما دوست داشتم من هم در این رقابت بودم و چه خوب یا بد، خود را محک می زدم. حداقل از استان خودم این انتظار را داشتم که اگر سهمیه جام تختی را برای من نگرفتند، به یک اردو به عنوان نفر اول مازندران دعوت می شدم.

قهرمان اسبق آسیا و دارنده مدال برنز نوجوانان جهان، درباره شرایط خود و خواسته اش از کادرفنی عنوان کرد:

هر کسی اهل کشتی باشد می داند که اول شدن در مازندران چه قدر سخت است. الان هم گلایه ای ندارم فقط سوالم این است که چرا برای من که اینقدر انگیزه دارم این اتفاق افتاد و نباید در چرخه باشم؟ پس این همه مدارک و تاییدیه دکتر کیهانی چه می شود؟ سوال من هم این است که من از افغانستان که بدتر نبودم؟ من هم می توانستم برای قشم و کیش و… کشتی بگیرم اما در استان خودم کشتی گرفتم و اول شدم. آسیب دیدگی من هم در اردو بود اما هیچ کس پیگیر کار من نشد که اصلا بدانند وضعیت چطور است. الان هم هنوز مصمم و امیدوارم که کادرفنی حداقل من را یک اردو دعوت کند تا عملکرد من را ببیند. واقعا علت نبودن خودم در چرخه را نمی دانم و اگر لازم باشد خود را نشان می دهم. چون سال آخر امیدهای من است و دوست دارم از این فرصت استفاده کنم. الان دو سال متوالی است به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا آسیب دیدم. امسال هم به یک وزن بالاتر آمدم تا خودم را جا بندازم و وزن کم نکنم اما این اتفاق افتاد. الان هم امیدوارم کشتی هایم در لیگ بتواند آمادگی من را به کادرفنی نشان دهد و کادرفنی به من اعتماد کند.

او افزود:

من نمی دانم چه اتفاقی افتاده اما به هرحال سهمیه های استان لغو شد و نفراتی مثل من، محمدرضا باقری، حسن عبادی و… بیرون موندیم و حتما فدراسیون صلاح دانسته که چنین تصمیمی گرفته، اما حداقل این انتظار را داریم که خود را نشان دهیم. سال هاست تمرین می کنیم تا بلکه خودمان را نشان دهیم و امیدوارم این اعتماد وجود داشته باشد.

این کشتی گیر جویباری در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت صحبتی مبنی بر حضورش در اردوهای تیم ملی مطرح شده یا خیر؟ گفت:

بعد از مصدومیت ام قرار بود به یک اردو دعوت شوم که چنین نشد. اما از رئیس هیئت کشتی مازندران انتظار دارم که این سهمیه را برای ما بگیرد یا چند مازندرانی به اردو دعوت شوند. من به تمرینات اردویی و… کار ندارم اما همین که در اردو باشی می توانی خود را نشان دهی و کادر فنی به تو اعتماد کنند. بعضی کشتی گیرها در داخل خوب کشتی می گیرند اما در مسابقات خارجی عملکرد خوبی ندارند یا بالعکس. من می گویم حداقل یک شانس به من بدهند که در سال آخر امیدها بتوانم نظر کادرفنی را جلب کنم.

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *