خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

علی اکبرپور: مصدومیت مانع از درخشش در بزرگسالان شد؛ بالاخره حقم را از کشتی می گیرم

علی اکبرپور
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

30 اردیبهشت 1403


ساعت :

۱۷:۰۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– علی اکبرپور، یکی از ستاره های سنگین وزن کشتی آزاد ایران در سال های اخیر است که در مسابقات جوانان جهان ۲۰۲۱ موفق شد در اوفا و مقابل چشم روس ها، بر سکوی نخست دنیا بایستد. بعد از آن همه منتظر حضور پر قدرت او در رده بزرگسالان بودند اما بین این دو مقطع فاصله افتاد و اکبرپور مدتی از روزهای خوبش فاصله گرفت. اکبرپور حالا خود را آماده حضور در جام تختی زنجان می کند تا بتواند از این مسابقات روند بازگشت خود را استارت بزند و به دایره مدعیان برگردد.

علی اکبرپور در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی، درباره فاصله افتادن بین حضورش در رده جوانان و بزرگسالان گفت:

بعد از قهرمانی در مسابقات جوانان جهان، آماده حضور در رده بزرگسالان بودم اما یک مصدومیت بدموقع مانع من شد و همین موضوع باعث شد بین حضورم در رده جوانان و پیوند به بزرگسالان، فاصله بیفتد. در این مدت اما در مسابقات مختلف حاضر شدم و سعی کردم دوباره به روند خوب خودم برگردم تا بتوانم بالاخره حقم را بگیرم.

او ادامه داد:

در مسابقات کشوری که واقعا هم سطح بالایی داشت، آماده بودم اما آنجا هم اشتباهاتی داشتم که باعث شد به سکوی اول نرسم اما به هر حال آن مسابقات به پایان رسید و الان هم امیرحسین زارع ملی پوش شده و قرار است نماینده سنگین وزن ایران باشد.

اکبرپور درباره شرایط سنگین وزن ایران و حضور امیرحسین زارع در المپیک، افزود:

رقابت سنگین وزن در ایران از سطح جهان هم بالاتر است و به نوعی می شود گفت هر کس در ایران اول شود، مدال جهانش قطعی است؛ درست است که ما روی تشک رقابت سنگین و نزدیکی داریم اما بیرون از تشک همه رفیق هستیم و خود من رابطه خوبی با امیرحسین زارع، امین طاهری، مهدی هاشمی و… دارم که همه از خوب های این وزن هستند و حقشان بهترین هاست. الان هم چرخه به پایان رسیده و امیرحسین زارع نماینده همه سنگین وزن های ایران است که امیدوارم طلای المپیک را بگیرد.

قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۲۱ درباره شرایط این روزهای خود و برنامه اش برای حضور در جام تختی، گفت:

تمریناتم را برای حضور در جام تختی زنجان انجام می دهم و آمادگی نسبتا خوبی هم دارم؛ این مدت سعی کردم به صورت مستمر تمرین کنم و آماده حضور در جام تختی شوم، در این مدت یک بار هم به اردو دعوت شدم اما به هرحال به نظر می رسد در چرخه امسال نقش نفرات سوم کمرنگ بود و حالا هم آماده حضور در جام تختی می شوم تا بتوانم از این مسابقات روند خوب خود را دوباره شروع کنم.

این کشتی گیر بابلی درباره شرایط شغلی خود در سال های اخیر گفت:

تنها درآمد ما که از کشتی گرفتن در لیگ است. من نمی خواستم به این موضوع اشاره کنم اما چون سوال پرسیدید می گویم؛ یکی از دلایل فاصله افتادن بین رده جوانان و بزرگسالان من هم دقیقا همین بود. وقتی قهرمان جهان شدم در شهر بابل مسئولان زیادی آمدند و وعده های رنگارنگی دادند از اعطای امتیاز تا استخدام و…، از نماینده مجلس تا… همه آمدند اما بعد از چند سال هنوز هیچ کدام از این وعده ها عملی نشده. من خدا را شکر می کنم که پدری دارم که هیچ گاه نگذاشته بر ما سخت بگذرد و همیشه پشتیبان من بوده و نقش بزرگی در موفقیت هایم داشته و به ما یاد داده با عزت نفس زندگی کنیم، اما مطمئنا دغدغه هر ورزشکاری همین شغل و درآمد است.

او افزود:

الان می بینیم کشتی گیرهایی هستند که با سن و سال بالا کشتی می گیرند و روند خوبی هم دارند چون شغل و درآمدشان تامین شده و قطعا اگر این مورد تامین شود هم یکی از دغدغه های بزرگ هر کشتی گیری حل می شود. اما این موارد باعث نمی شود من از تلاش دست بکشم بلکه پرقدرت به مسیرم ادامه می دهم تا طلب خودم، پدرم و مردم شهرم را از کشتی با یک مدال خوشرنگ بگیرم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *