خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ملی پوش کشتی زنان آلمان: تمام تلاشم برای موفقیت در المپیک است

کشتی زنان
نویسنده:

یدالله محمدی

تاریخ :

14 اردیبهشت 1403


ساعت :

۱۲:۴۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– ساندرا پاروسژوسکی، کشتی گیر مطرح تیم ملی زنان آلمان و دارنده ۲ مدال برنز اروپا، در مسابقات گزینشی المپیک اروپا در باکو موفق به کسب سهمیه در وزن ۵۷ کیلوگرم شد و حالا خود را آماده حضور در پاریس می کند.

پاروسژوسکی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خانه کشتی درباره عملکرد خود در این مسابقات گفت:

من در این مدت تلاش زیادی کردم و در مسابقات جهانی رقبای خوبی را شکست دادم اما برای رسیدن به مدال جهانی کافی نبود. المپیک پاریس اولین حضورم در این رقابت ها خواهد بود و مشتاقم در آنجا کشتی بگیرم و بهترین عملکرد خود را نشان دهم، تا شاید بتوانم در این مسابقات مهم مدال بگیرم.

او درباره برنامه خود برای ماه های پیش رو تا شروع المپیک گفت:

برنامه داریم تا سفرهای مختلفی به کمپ های آموزشی داشته باشیم و با چند کشور تمرینات مشترک داشته باشیم. احتمالا در یکی- دو مسابقه هم شرکت کنم. در آلمان هم برنامه فشرده ای برای تمرین داریم تا بتوانیم با آمادگی بالا به المپیک برسیم. البته که کسب مدال در المپیک خیلی سخت است چون بهترین های جهان در آنجا حضور دارند. اما اگر همه چیز سرجای خودش باشد، یعنی از نظر آمادگی ذهنی و بدنی و… همه شرایط فراهم باشد، قطعا کسب مدال دور از دسترس نیست و من هم تلاشم را می کنم. البته نباید رقبایی مثل ژاپن، مولداوی، آمریکا و بلاروس را دست کم گرفت چون قدرت زیادی دارند و رقبایی مانند نیجریه یا لهستان هم می توانند خطرناک باشند.

دارنده دو مدال برنز کشتی زنان اروپا در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، درباره اینکه تا چه اندازه امید دارد با کسب مدال المپیک در مسیر بزرگان کشتی کشورش مانند فرانک استابلر و دنیس کودلا قدم بردارد، افزود:

آلمان واقعا کشتی گیران برجسته ای داشته و در آخرین المپیک هم ۳ مدال مختلف کسب شد. قدم گذاشتن در راه این افراد واقعا سخت است اما تمام تلاشم را می کنم تا موفقیت آن ها را ادامه دهم. تا اینجا هم مسیر سختی را طی کرده ام چون کسب سهمیه واقعا سخت بود. بسیاری از کشتی گیران خوب هنوز سهمیه نگرفته اند و برای مثال در وزن من یعنی ۵۷ کیلوگرم، دو مدال دار از المپیک توکیو هنوز سهمیه نگرفته اند و این نشان می دهد کار تا چه اندازه سخت است.

ملی پوش کشتی آلمان گفت:

خوشحالم توانستم در باکو سهمیه المپیک را بگیرم و همه چیز دست به دست هم داد تا به این جواز برسم. امیدوارم بتوانم در المپیک نیز این روند را ادامه دهم روی سکو بروم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *