خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

وداع زودهنگام بلیش تاکستان با تیم‌داری در کشتی؟

امین طاهری - امیرحسین زارع
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

12 دی 1401


ساعت :

۱۳:۱۸

منبع:

تسنیم

با توجه به شرایط تیم کشتی آزاد بلیش تاکستان و امتناع از میزبانی جام باشگاه‌های جهان، به نظر می‌رسد این تیم دیگر قصد حضور در کشتی را نداشته باشد.


خانه کشتی– تیم پتروپالایش بلیش تاکستان یکی از تیم‌های جدیدالورود در لیگ برتر ۱۴۰۱ بود که با بودجه‌ای خوب وارد مسابقات شد و درنهایت هم با شکست تیم بانک شهر موفق شد در اولین سال حضورش در لیگ برتر، عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

با توجه به اینکه فدراسیون کشتی در تلاش بود امسال مسابقات باشگاه‌های جهان را در هر دو رشته آزاد و فرنگی برگزار کند و البته تاکید داشت که هزینه‌های برگزاری را یکی از سه تیم ایرانی حاضر در مسابقات برعهده بگیرد، میزبان پیکارهای کشتی آزاد باشگاه‌های جهان خیلی زود مشخص شد و باشگاه بلیش متعهد به تقبل هزینه‌ها و میزبان رقابت‌ها شد.

پیش از این قرار بود جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان به شیوه مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲، با حضور سه تیم ایرانی و سه تیم خارجی روز ۲۹ بهمن با جایزه ۱۱۰ هزار دلاری در تهران برگزار شود اما در روزهای اخیر زمزمه‌ها مبنی بر عدم برگزاری این رقابت‌هاست.

حمید یاری رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در این‌باره گفت:

باشگاه بلیش از میزبانی جام باشگاه‌ها انصراف داده و علاوه بر اینکه قصدی برای تامین هزینه‌ها ندارد، در این رقابت‌ها هم قصد شرکت ندارد.

پیش از تیم پترو پالایش، تیم هوتن قائمشهر هم عنوان کرده بود که در جام باشگاه‌های جهان شرکت نخواهد کرد تا تیم ستارگان ساری جایگزین این تیم شود، اما اگر بلیش واقعا قصدی برای شرکت در رقابت‌ها نداشته باشد، دیگر بعید به نظر می‌رسد جامی تحت این عنوان برگزار شود، هرچند که به نظر می‌رسد اگر رئیس فدراسیون کشتی بخواهد این رقابت‌ها حتما برگزار شود، شاید بتواند بلیشی‌ها را راضی به حضور و میزبانی کند؛ اما اگر این اتفاق رخ ندهد، باید دید دلیلی که باعث کناره‌گیری بلیش به عنوان قهرمان لیگ برتر ۱۴۰۱ از حضور در جام باشگاه‌های جهان کرده، منجر به پایان تیم‌داری آنها بعد از یک سال حضور خواهد شد؟

در سال‌های پیش هم به کرات اتفاق افتاده که اسپانسرهای خوب و مطمئنی که خیلی هم خوش حساب بوده و پول خوبی را در کشتی هزینه کردند، بعد از یک سال حضور و قرار گرفتن بر سکو، قید حضور در مسابقات را در فصل بعدی زده‌اند.

یک دیدگاه برای “وداع زودهنگام بلیش تاکستان با تیم‌داری در کشتی؟
  1. reza گفت:

    لیگ کشتی دچار یک حباب شده که به زودی می‌ترکه و حتی یک تیم هم پیدا نمیشه که برای تاپ‌ترین کشتی‌گیرمون صد میلیون در لیگ پرداخت کنه. دلیلش عدم مدیریت مناسب لیگه. در هر ورزشی، لیگ زمانی شکل می‌گیره و رشد می‌کنه که پول‌ساز باشه. یعنی شرکتی که قصد تیم‌داری داره باید بتونه به تناسب هزینه‌ای که میکنه، تبلیغات محیطی و تلویزیونی انجام بده. اصلا همین که یک تیم در اولین سال میتونه قهرمان لیگ بشه یعنی این لیگ بیماره. یعنی تیم ریشه‌داری در لیگ نداریم. تنها راه درمان این بیماری و خارج شدن از این حباب اینه که برنامهٔ زمانی لیگ تغییر کنه و در مدت طولانی‌تری اجرا بشه و فدراسیون از سرمایه‌گزارها حمایت کنه. این قراردادهای میلیاردی سمه برای لیگ ما. چون فقط یکی دوتیم امکان پراختش رو دارند و اونها هم وقتی لیگ تموم میشه تازه متوجه اشتباه خودشون میشن و میرن و دیگه پشت سرشون رو هم نگاه نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *