خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کادی ماگمدوف: دلیل محرومیت از المپیک را نمی دانم؛ حضور در MMA؟ فعلا نه!

احمد عثمانوف - ماگومد حبیب کادی ماگمدوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

7 تیر 1403


ساعت :

۱۷:۴۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– ماگومد حبیب کادی ماگمدودف، آزادکار روسی الاصل بلاروس و نایب قهرمان المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم، جزو کشتی گیرهایی بود که توسط کمیته بین المللی المپیک از حضور در المپیک ۲۰۲۴ محروم شد. پس از این اتفاق، کمیته بین المللی المپیک از بلاروس خواست تا نفر جایگزین خود را معرفی کنند اما آن ها کشتی گیر دیگری را معرفی نکردند تا سهمیه این وزن به فرانک چامیزو برسد.

کادی ماگمدوف در گفت و گویی درباره محرومیت از حضور در المپیک ۲۰۲۴ گفت:

اینکه بگویم ناراحت هستم صرفا حرف است و نمی تواند عمق ناراحت بودن من را نشان دهد. در المپیک قبل تجربه نداشتم و بدون آگاهی از شرایط و جو مسابقات به توکیو رفتم، اما امسال خیلی آماده بودم، حسابی تمرین کردم و هزینه و وقت زیادی صرف کردم. موضوع آزاردهنده این است که خودم هم نمی دانم چرا محروم شدم. IOC حق دارد که یک ورزشکار را تعلیق کند اما آیا ورزشکار حق ندارد دلیل تعلیق اش را بداند؟ ما چندین سال تلاش کرده ایم، عرق ریخته ایم و خود را از خیلی چیزها محروم کردیم تا در فاصله ۴ سال در المپیک موفق شویم اما حالا در یک قدمی این هدف، بدون هیچ توجیهی محروم شده ایم. به نظر می رسد شعار «بازی های باز برای همه» که شعار مسابقات است، به «بازی های باز برای تعداد کمی از منتخبی IOC » تبدیل شده است.

نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ در پاسخ به این سوال که به نظر خودش چه موضوع احتمالی می تواند دلیل محرومیتش باشد، گفت:

من هرگز نماینده مدارس ورزشی که زیرمجموعه نهادهای نظامی هستند نبوده ام و مطلقا هیچ دلیلی به ذهنم نمی رسد. من همیشه از سیاست دور بودم، در مراسم های مربوط به آن هم شرکت نکرده ام و مشغول تمرین و مسابقه بوده ام. همه اسناد مربوط به محل تمرین، باشگاه ها و… هم برای کمیته بین المللی المپیک فرستاده شد اما نتیجه اش را دیدید.

کادی ماگمدوف درباره ادامه حضورش در تشک کشتی گفت:

از وضعیت فعلی خیلی ناامیدم اما عاشق ورزشم هستم و بیش از نیمی از عمرم را پای آن گذاشته ام. به احتمال زیاد در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در وزن ۷۹ کیلوگرم آماده می شوم چون هنوز در مسابقات جهانی مدال نگرفته ام.

این آزادکار روسی الاصل در پایان درباره احتمال حضور در مسابقات MMA و قرارداد خود با سازمان بلاتور گفت:

فعلا می خواهم به هدف اصلی ام که حضور در تشک کشتی است فکر کنم، اما درباره این موضوع هم فکر کرده ام. با توجه به وضعیت امروز، آیا تضمینی هست که در المپیک ۲۰۲۸ حضور داشته باشم و این اتفاق تکرار نشود؟ من نمی خواهم ۴ سال از عمرم را تلف کنم و اگر همین سیستم فعلی ادامه داشته باشد، به مبارزات در قفس هم فکر می کنم. اما هنوز به رقابت MMA امسال فکر نمی کنم و اولویتم کسب مدال در مسابقات جهانی برای کشورم است. بعد از آن هم برنامه های مد نظرم را با فدراسیون بلاروس مطرح خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *