خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد المپیک پاریس؛ تلاش یونس امامی برای کسب مدال از دهان شیر!

یونس امامی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 مرداد 1403


ساعت :

۲۲:۳۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– بدون اغراق اگر نگوییم سنگین ترین، قطعا وزن ۷۴ کیلوگرم یکی از سنگین ترین اوزان کشتی آزاد در المپیک است که با وجود غیبت ستاره مطرحی همچون زائوربک سیداکوف، همچنان ترافیک مدعیان بالایی دارد. یونس امامی در این وزن برای چهارمین سال پیاپی ملی پوش ایران است.

دارنده ۲ برنز جهان، در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در این وزن توفیقی نداشت، در جهانی ۲۰۲۲ به برنز رسید و در جهانی ۲۰۲۳ باز هم نتوانست به مدال برسد. یونس برای سهمیه المپیک به مسابقات گزینشی قاره آسیا اعزام شد و توانست با کسب سهمیه مهر تاییدی بزند بر حضورش در المپیک.

در این وزن تقریبا همه نفرات مدعی کسب مدال اند و با بازگشت کادی ماگمدوف نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ و اضافه شدن سابالوف روسی الاصل، حالا یک رقابت سنگین در انتظار امامی است.

پیش از این با خط خوردن سابالوف از لیست المپیکی ها، یونس امامی دارای رنکینگ بود اما با بازگشت این کشتی گیر صربستان، او در رنک ۶ قرار می گیرد و یونس بدون رنک می شود. در این وزن علاوه بر سابالوف، نفراتی مانند کایل دیک قهرمان جهان از آمریکا، تاکاتانی از ژاپن، سالکازانوف روسی الاصل از اسلواکی، رازامبک جمالوف، ویکتور راسادین، چرمن ولیف و بایراموف نیز حضور دارند.

از طرفی در این ون ۱۸ کشتی گیر حضور خواهند داشت. یک کشتی گیر ایرانی با پرچم پناهندگان (ایمان مهدوی) و فرانک چامیزو هم قرار است در این وزن کشتی بگیرند تا به این ترتیب این وزن به عنوان استثنا ۱۸ شرکت کننده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *