خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد المپیک پاریس؛ مسیر سخت رحمان برای تصاحب دوباره تاج و تخت

رحمان عموزاد خلیلی عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

10 مرداد 1403


ساعت :

۱۸:۳۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– رحمان عموزاد جزو آن دسته از کشتی گیرانی است که از پایه تا بزرگسال، طعم مدال جهانی در همه رده ها را چشیده و با یک روند درخشان از نوجوانان تا بزرگسالان، قله های افتخار را فتح کرده است.

شاید سال ها پیش همه او را با فیلم وایرال شده از کشتی اش با رقیب آمریکایی در مسابقات نوجوانان جهان به یاد می آوردند که وقتی رقیب به او دست نداد، رحمان دمار از روزگار او درآورد اما حالا همه از او به عنوان قهرمان جهان یاد می کنند که جزو مدعیان اصلی وزن خود برای موفقیت در المپیک پاریس است.

ستاره خلیل شهری کشتی آزاد ایران، در مسابقات جوانان جهانی ۲۰۲۱ قهرمان شد و وقتی به فرودگاه رسید، راهی اردوی بزرگسالان شد تا به مسابقات جهانی بزرگسالان برود اما مدالی نگرفت. با وجود این عموزاد سال بعد طلای دنیا را از دهان شیر بیرون کشید تا در ۲۰ سالگی به همه افتخارات ممکن رسیده باشد. رحمان در جهانی ۲۰۲۳ یک عقب گرد داشت و نتوانست به مدال برسد اما سهمیه المپیک را گرفت و در بازی های آسیایی هم به مدال نقره رسید. تغییرات در کادر فنی و روی کار آمدن کادر جدید باعث شد تا مهدی تقوی، قهرمان اسبق جهان در کنار عموزاد قرار بگیرد و همین موضوع باعث شد تا در قهرمانی آسیا رگه هایی از تغییر تاکتیک و پیشرفت در کشتی رحمان مشهود باشد.

حالا او در حالی به عنوان نفر اول وزن ۶۵ کیلوگرم ایران راهی فرانسه می شود که باز هم مانند مسابقات جهانی ۲۰۲۲، باید از گروه مرگ عبور کند. عموزاد که در این وزن رنک ۲ را دارد، در پایین جدول با اسلام دودائف کشتی گیر روسی الاصل آلبانی، اسماییل موسوکایف و حاجی علیف آذربایجانی هم گروه است و در صورت پیروزی در کشتی اول، در یک هشتم به مصاف دودائف می رود و در ادامه نیز با برنده کشتی احتمالی موسوکایف و حاجی علیف نبرد خواهد داشت. یک جنگ تمام عیار برای رسیدن به قهرمانی المپیک که مسیری سخت را برای پسر ترکه ای کشتی آزاد ایران ترسیم می کند و باید دید او در غیاب شامیل مامدوف روس می تواند طلای این وزن را تصاحب کند یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *