خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی المپیک پاریس؛ اسماعیلی نفس همه را گرفت و فینالیست شد؛ ۲ طلا در انتظار ایران

کشتی فرنگی المپیک پاریس، سعید اسماعیلی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

17 مرداد 1403


ساعت :

۲۰:۳۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– صبح امروز در جریان رقابت های مقدماتی اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم در کشتی فرنگی المپیک پاریس، سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی با پیروزی در نیمه نهایی، راهی فینال شدند.

این دو کشتی گیر فردا شب برای کسب مدال طلا به مصاف رقبا می روند.

۶۷ کیلوگرم: سعید اسماعیلی

در وزن ۶۷ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در دور نخست به مصاف رقیبی از الجزایر رفت و با پیروزی ۱۰ بر ۰ به یک چهارم نهایی رسید. او در یک چهارم نهایی به مصاف اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا رفت و با پیروزی ۹ بر۰ به نیمه نهایی رسید. اسماعیلی در نیمه نهایی در یک کشتی پر افت و خیز ۱۰بر ۴ مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان پیروز و فینالیست شد. اسماعیلی در حالی که از رقیب خود جلو بود، در یک کش و قوس به پل رفت و ضربه فنی شد که با اعتراض مربیان ایران، مشخص شد قبل از ضربه فنی هر دو کشتی گیر از تشک خارج شده اند و کشتی برگشت.

در دیگر دیدار نیمه نهایی پرویز نصیبوف از اوکراین با پیروزی ۳ بر ۳ مقابل حسرت جعفروف به فینال رسید.

به این ترتیب سعید اسماعیلی برای کسب مدال طلا به مصاف پرویز نصیبوف خواهد رفت.

۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی

در وزن ۸۷ کیلوگرم، علیرضا مهمدی در دور نخست به مصاف مونوز از کلمبیا رفت و با یک کشتی تماشایی ۹ بر صفر پیروز شد. او در یک چهارم نهایی با یک نمایش درخشان دیگر، موفق شد ۱۰ بر ۱ مقابل کولینیچز از لهستان برنده و راهی نیمه نهایی شود. مهمدی در نیمه نهایی به مصاف ژان بلنیوک قهرمان المپیک توکیو و نایب قهرمان المپیک ریو رفت و با پیروزی ۳ بر ۳ فینالیست شد. مهمدی در فینال به مصاف سمن نویکوف از بلغارستان می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *