خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی المپیک پاریس؛ حضور محسن نژاد و میرزازاده در شانس مجدد

مهدی محسن نژاد، المپیک پاریس
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

15 مرداد 1403


ساعت :

۲۳:۱۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– دیدار های نیمه نهایی دو وزن اول کشتی فرنگی المپیک پاریس، برگزار شد که با پیروزی میخایین لوپز وفومیتا مقابل رقبا، دو نماینده ایران به جدول شانس مجدد راه یافتند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد بعد از پیروزی مقابل نماینده الجزایر، مقابل فومیتا از ژاپن شکست خورد که با صعود فومیتا به فینال، محسن نژاد به شانس مجدد رفت. او در این مرحله به مصاف کویین رودریگوئز از کوبا می‌رود و در صورت برد، با ژولامان شارشنبکوف برای کسب مدال برنز رقابت خواهد کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امین میرزازاده بعد از پیروزی در دور اول، در یک چهارم نهایی به میخایین لوپز باخت که لوپز با پیروزی مقابل صباح شریعتی فینالیست شد و میرزازاده نیز به شانس مجدد رفت. میرزازاده در این دور به مصاف کیم سئونگ جان از کره خواهد رفت و در صورت پیروزی، به رده بندی راه می‌یابد تا به مصاف صباح شریعتی برود.

به این ترتیب در وزن ۶۰ کیلوگرم، کنیچیرو فومیتا از ژاپن به مصاف لیگو کائو از چین می‌رود تا قدرت نمایی کشتی‌گیران شرق آسیا در سبک وزن همچنان ادامه داشته باشد.

همچنین در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، میخایین لوپز برای پنجمین بار به فینال المپیک رسید و با قهرمانی در ۴۲ سالگی می‌تواند یک رکورد ویژه خلق کند. او در دیدار پایانی به مصاف آکوستا کشتی‌گیر کوبایی الاصل از شیلی خواهد رفت.

گفتنی است لوپز در المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو به قهرمان رسیده و حالا به دنبال قهرمانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است تا خود را برای همیشه در تاریخ کشتی ماندگار و یک رکورد دست‌نیافتنی ثبت کند.

رقابت‌های شانس مجدد اوزان فوق، از ساعت ۱۲:۳۰ فردا آغاز خواهد شد و دیدارهای رده بندی و فینال نیز از ساعت ۲۱ فردا سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *