خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی المپیک پاریس؛ دورخیز محسن نژاد از بهبهان برای سکوهای پاریس

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

9 مرداد 1403


ساعت :

۱۶:۴۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– شمارش معکوس برای آغاز مسابقات کشتی المپیک پاریس شروع شده و تنها ۶ روز دیگر فرنگی کاران به روی تشک خواهند رفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با ترکیب کامل راهی پاریس خواهد شد، در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد را دارد که این ستاره بهبهبانی به دنبال شکستن طلسم ناکامی خود در دو سال اخیر و رسیدن به سکوی المپیک است.

دارنده دو نقره و یک برنز بزرگسالان آسیا، در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ ملی پوش ایران بود و جزو شایسته ترین نفرات برای کسب مدال؛ با وجود این تجربه پایین او باعث شد به سکوی جهانی نرسد اما در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ محسن نژاد سهمیه المپیک را کسب کرد و در ادامه در چرخه انتخابی با غلبه بر امیررضا ده بزرگی، مسافر پاریس شد.

ستاره خوزستانی کشتی آزاد برای رسیدن به مدال چندان کار آسانی هم در این وزن ندارد؛ او با رنک ۵ در سیدبندی اتحادیه جهانی، در بالای جدول قرار گرفته و در صورت پیروزی در دور اول، باید در یک چهارم نهایی به مصاف فومیتای ژاپنی برود و در ادامه نیز ژولامان شارشنبکوف در گروه او قرار دارد. محسن نژاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در یک کشتی نزدیک مغلوب این فرنگی کار قرقیز شد و سال قبل از آن نیز در جهانی ۲۰۲۲ به فومیتا باخت تا حالا با عطش بالا برای انتقام و اراده محکم برای جبران این دو ناکامی، با آمادگی کامل پا به تشک بگذارد.

در این وزن نفراتی مانند چیوبانو از مولداوی، بهرام اف از ازبکستان دارنده برنز جهان، تیبیلوف صرب و ممدوف آذربایجانی نیز حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *