خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی المپیک پاریس؛ طلسم مدال ایران شکست؛ میرزازاده برنز گرفت

امین میرزازاده ، المپیک پاریس
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 مرداد 1403


ساعت :

۲۱:۵۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– روز گذشته در رقابت های مقدماتی اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس، مهدی محسن نژاد و امین میرزازاده به مصاف رقبا رفتند. این دو فرنگی کار با شکست مقابل رقبا، منتظر حضور در شانس مجدد ماندند و با صعود رقبا به فینال، ملی پوشان ایران به جدول شانس مجدد رفتند. صبح امروز مهدی محسن نژاد در ۶۰ کیلوگرم و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم موفق شدند مبارزه خود در شانس مجدد را با برد پشت سر بگذارند و در رده بندی کشتی گرفتند که محسن نژاد با شکست مقابل قرقیزستان، پنجم شد.

نتایج کامل رده بندی ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم:

مهدی محسن نژاد: ۶۰ کیلوگرم

در ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد با نتیجه ۹ بر صفر، فرگات از الجزایر را شکست داد اما در نبرد دوم ۹ بر صفر در کمتر از ۲ دقیقه به فومیتا از ژاپن باخت. این رقیب راهی فینال شد تا محسن نژاد شانس رسیدن به برنز را داشته باشد. محسن نژاد در اولین نبرد در راه کسب برنز با آرماس رودریگس از کوبا مبارزه کرد و با نتیجه عالی ۱۰ بر یک برد و به دیدار رده بندی رفت. او در رده بندی ۳ بر ۱ به شارشنبکوف از قرقیزستان باخت و پنجم شد.

امین میرزازاده: ۱۳۰ کیلوگرم

امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم ابتدا آدام کون از آمریکا را ۳ بر یک برد اما در یک چهارم نهایی با همین نتیجه به میخایین لوپس کوبایی باخت. این کشتی گیر نامدار با شکست صباح شریعتی به فینال رسید تا میرزازاده راهی رپه شارژ شود. او مقابل لی از کره جنوبی ۹ بر صفر پیروز شد و راهی رده بندی شد. میرزازاده در رده بندی به مصاف صباح شریعتی، کشتی گیر ایرانی الاصل آذربایجان رفت و با پیروزی ۴ بر ۰ به مدال برنز رسید تا اولین مدال کاروان ایران در المپیک را کسب کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *