خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی المپیک پاریس؛ فرانسه در انتظار آتش بازی پسرک دزفولی

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 مرداد 1403


ساعت :

۱۴:۰۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– شاید خیلی ها نام سعید اسماعیلی را با شکست ثانیه های آخری اش مقابل سانچس کوبایی در مسابقات رنکینگ مجارستان به یاد بیاورند اما جوان ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران، این روزها در حالی که هنوز شمع های تولد ۲۰ سالگی اش را فوت نکرده عازم بزرگ ترین رویداد ورزشی دنیاست.
فرنگی کار دزفولی وزن ۶۷ کیلوگرم ایران به عنوان جایگزین یک کشتی گیر پرافتخار به نام محمدرضا گرایی عازم پاریس می شود که در ۴ سال اخیر در این وزن جزو مدعیان بوده و حالا قرار است اسماعیلی مسیرش را ادامه دهد.

سعید اسماعیلی مسیر پر پیچ و خمی را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی سپری کرد؛ او ابتدا قهرمان آسیا شد، سپس در جام وهبی امره اول شد و در مسابقات رنکینگ مجارستان پا به پای محمدرضا گرایی رقابت کرد تا نهایتا با پیروزی در ۲ مسابقه رو در رو، راهی پاریس شود. دارنده یک طلا و نقره جوانان جهان، در وزن شلوغ ۶۷ کیلوگرم رنک ۷ را دارد و در سیدبندی المپیک، با اورتا سانچس کوبایی هم گروه شده که در صورت پیروزی این دو در دور اول، در یک چهارم نهایی نبرد انتقامی آن ها شکل خواهد گرفت.

این کشتی گیر جسور و خوش تکنیک در پایین جدول با گالستیان ارمنی و سیلای فرانسوی هم هم گروه است و نفراتی مانند حسرت جعفروف قهرمان جهان از آذربایجان، نمش دارنده طلا و برنز جهان از صربستان و پتیچ از مولداوی هم در بالای جدول حضور دارند.

نفراتی مانند سوگابه ژاپنی و پرویز نصیبوف از اوکراین هم در این وزن رنک خاصی ندارند و ممکن است در همان دور اول به مصاف اسماعیلی بروند؛ این فرنگی کار خوزستانی اما نشان داده باکی از نام رقبا ندارد و می تواند با جنگندگی خود هر حریفی را شکست دهد. حالا پاریس، در انتظار آتش بازی جوان اول کشتی فرنگی ایران است. 

2 دیدگاه برای “کشتی فرنگی المپیک پاریس؛ فرانسه در انتظار آتش بازی پسرک دزفولی
  1. مهرداد گفت:

    خداوکیلی من خودم رفتم سر تمرین ملی پوشان این پسر ی چیز دیگس اگه بد نیاره ۱۰۰٪ مدال میگیره.

  2. مهرداد گفت:

    ب امید یزدان 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *