خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

ادامه روزهای خوب مومنی در سبک وزن؛ ملی پوش ایران در جهانی انتخاب شد؟

رضا مومنی کشتی آزاد عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

13 خرداد 1403


ساعت :

۱۲:۳۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– رقابت های کشتی آزاد جام تختی در زنجان در حالی به پایان رسید که یکی از اوزان پرترافیک این مسابقات، وزن ۶۱ کیلوگرم بود. جایی که به جز رضا اطری، بقیه مدعیان از جمله رضا مومنی، یاسین رضایی، احمد جوان، علی قلی زادگان، پوریا کاظمی و… حضور داشتند و مژلوم مژلومیان، نفر سوم امیدهای جهان از ارمنستان نیز در این وزن کشتی گرفت.

در نهایت مدال طلای این وزن از دل رقابت مومنی و قلی زادگان، به مومنی رسید تا او در ادامه روند خوب بود بتواند به مقام نخست این رقابت ها برسد. در این وزن که ۱۸ نفر نیز وزن کشی کرده بودند، رضا اطری پس از قهرمانی در مسابقات کشوری، در قهرمانی آسیا به توفیقی نرسید و در زنجان نیز غایب بود تا به نوعی این مسابقات حکم انتخابی ملی پوش این وزن برای مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در رده بزرگسالان، و همچنین مسابقات امیدهای جهان را داشته باشد.

مومنی در مسابقات کشوری ساری به مقام سوم رسید، پس از آن در جام باشگاه های جهان موفق شد با برد ده بر صفر مقابل اطری دوباره مدعی شود، در زنجان نیز ابتدا از سد مژلومیان دارنده مدال برنز امیدهای جهان گذشت و نهایتا با پیروزی قاطعانه مقابل قلی زادگان به قهرمانی رسید.

به این ترتیب این کشتی گیر مازندرانی در حضور همه مدعیان داخلی نشان داد همچنان روند رو به رشدی را طی می کند و حالا باید دید کادرفنی تصمیم می گیرد مومنی را در تورنمنت های خارجی نیز محک بزند یا او را باید از الان ملی پوش وزن ۶۱ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی دانست.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *