خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

از جنگ بر سر دوبنده در غیاب کامران تا خط و نشان رضایی و جوان؛ توزیع بلیت جهانی در زنجان!

مبین عظیمی - فن کشتی آزاد- فن کشتی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

4 خرداد 1403


ساعت :

۱۵:۳۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– رقابت های کشتی آزاد جام تختی، روزهای ۱۰ و ۱۱ خردادماه به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد که در برخی اوزان این مسابقات می تواند به مثابه انتخابی مسابقات جهانی باشد.

پیش از این بر اساس چرخه انتخابی و در مراحل مختلف آن، تکلیف ملی پوشان اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم مشخص شد و حالا تنها در سه وزن یعنی ۶۱، ۸۶ و ۹۲ ابهاماتی باقی مانده که به نظر می رسد به جز وزن ۸۶ کیلوگرم که همه چیز در آن به حضور حسن یزدانی در مجارستان بستگی دارد، در دو وزن دیگر جام تختی نام ملی پوش این اوزان در مسابقات جهانی غیرالمپیکی را مشخص خواهد کرد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری در حضور همه مدعیان قهرمان کشور شد و این شانس را داشت تا با قهرمانی در آسیا ملی پوش جهانی شود اما با حذف در این مسابقات شانس خود را از دست داد و حالا هم بر اساس اخبار مختلف زمزمه غیبت او در زنجان شنیده می شود. به این ترتیب در این وزن که قرار است با حضور همه مدعیان از جمله یاسین رضایی دارنده برنز آسیا و نایب قهرمان مسابقات کشوری، رضا مومنی، احمد محمدنژاد جوان (که پیش از این در ۵۷ کیلوگرم کشتی می گرفت)، پوریا کاظمی و…رقابت های جام تختی می تواند به نوعی حکم انتخابی تیم ملی را داشته باشد و نفر برتر این وزن با صلاح دید کادرفنی، ملی پوش ایران در مسابقات جهانی غیرالمپیکی باشد. البته کادرفنی هنوز درباره این وزن نظر قطعی نداده اما به نظر می رسد با توجه به شرایط زمانی و اردوهای تیم ملی، زنجان آخرین مرحله انتخابی این وزن باشد.

دیگر وزنی که می تواند برای مدعیان در زنجان حکم انتخابی را داشته باشد، وزن ۹۲ کیلوگرم است. در این وزن که پیش از این در سلطه کامران قاسمپور بود، سال گذشته امیرعلی آذرپیرا به مسابقات جهانی اعزام شد که دستش از مدال کوتاه ماند. در مسابقات کشوری امسال نیز امیرحسین فیروزپور قهرمان شد و در ادامه با قهرمانی قاطعانه در آسیا، نشان داد قصد ندارد دوبنده جهانی را به سادگی به کسی واگذار کند. نهایتا به دلیل درخشش فیروزپور او در جام تختی شرکت نخواهد کرد اما نفراتی از جمله مبین عظیمی قرار است در این مسابقات به روی تشک بروند و با توجه به اینکه او سال گذشته قهرمان جوانان جهان شده و ملی پوش امیدها بود که به دلیل صادر نشدن ویزا به این مسابقات اعزام نشد و حالا جزو مدعیان جام تختی است. به این ترتیب به نظر می رسد در صورت درخشش ستاره ها در جام تختی و عملکرد قابل قبول، کادرفنی مجاب به برگزاری یک انتخابی بین نفر برتر جام تختی و قهرمان آسیا یعنی امیرحسین فیروزپور شود تا برنده آن ها ملی پوش ایران در جهانی اوزان غیرالمپیکی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *