خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اعلام اسامی کشتی گیران کشته شده در زلزله ترکیه از سوی اتحادیه جهانی

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

25 بهمن 1401


ساعت :

۱۰:۴۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اتحادیه جهانی کشتی، اسامی ۹ کشتی گیر ترکیه ای که در زلزله این کشور کشته شده اند را منتشر کرد.


اختصاصی خانه کشتی– پنج روز پس از زلزله مهیب و ویرانگر ۷٫۸ ریشتری ترکیه و سوریه، تعداد زیادی از افراد زیر آوار نجات پیدا کردند و البته سرنوشت تعداد بسیار زیادی همچنان نامعلوم است.

با این وجود از روز نخست این حادثه غم انگیز، خبرهای مختلفی از گرفتار شدن تعدادی از کشتی گیران ترکیه ای در زیر آوار منتشر شد که حالا اتحادیه جهانی کشتی، اسامی ۹ کشتی گیر جان باخته در زلزله را اعلام کرده است.

بر این اساس، مهمت اسکیساریلی، احمت تاس، علی گورسوی، ارای سیمسک، ابراهیم ادرین، حسن ساریترک، اوزان تاتلی، احمت دورمان و اصلان اکیز، ۹ کشتی گیری هستند که در این زلزله جان خود را از دست داده‌اند.

نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی با اعلام اینکه با قلبی مملو از درد و غم خبر درگذشت ۹ کشتی گیر را اعلام می کند، گفت:

ما همیشه یاد این کشتی گیر ها را زنده نگه می داریم، نام آن ها را بلند می گوییم و برای آن ها دعا می کنیم، همه اهالی و جامعه کشتی از غم از دست دادن این ستاره های جوان و آینده دار ناراحت و متاثر است.

گفتنی است در شب قبل از وقوع این زلزله شدید، تورنمنت زیر ۲۰ سال کشتی در این شهر با حضور تیم‌های ترکیه، فرانسه، ازبکستان و کوزوو به پایان رسید که تیم‌ها یک روز پس از وقوع زلزله به سلامت عازم کشورهای‌شان شدند اما باشگاه کشتی به طور کامل تخریب شد. در روز نخست ۲۱ کشتی‌گیر بلافاصله با عملیات امداد و نجات از زیر آوار زنده بیرون کشیده شدند.

همچنین از روز نخست وقوع زلزله، ستاره های نامدار کشتی این کشور همچون کرم کمال، طاها آکگول و رضا کایالپ به صورت داوطلبانه برای کمک به امداد و نجات افراد زیر آوار، راهی مناطق زلزله زده شدند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *