خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

اولین طلای جهانی هند پس از ۳۲ سال در ایتالیا

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

6 مرداد 1401


ساعت :

۲۲:۱۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

نوجوان هندی پس از ۳۲ سال برای کشورش طلا گرفت.


اختصاصی خانه کشتی– در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان، ۲۰۶ ورزشکار از ۲۷ کشور در پایتخت ایتالیا با یکدیگر سرشاخ شدند.

یکی از شگفتی های این مسابقات در وزن ۵۵ کیلوگرم رخ داد؛ جایی که سوراج هندی موفق شد اولین طلای جهان کشورش را پس از ۳۲ سال کسب کند.

اگر چه هندی ها در کشتی آزاد صاحب سبک و مدال هستند اما در کشتی فرنگی به ندرت به موفقیت های بین المللی می رسند. پیش از این تنها دو بار در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ در مسابقات جوانان جهان مدال گرفتند. با این وجود، سوراج موفق شد در چهار مسابقه خود در رم به برتری برسد و طلای جهان را به سینه بزند.

او در نیمه نهایی در حالی مقابل خورشید بیک نورمحمداف ازبک به برتری رسید که یک ماه پیش در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل او شکست خورده و به مقام پنجم رسیده بود.

این کشتی گیر هندی در فینال با نمایشی درخشان و دو فن پرتابی ۴ امتیازی موفق شد ۱۱ بر صفر فرائم مصطفی اف از آذربایجان را کنار بزند و قهرمان شود.

علاوه بر طلای رکوردشکن هندی، کشورهای گرجستان و ترکیه هر کدام دو، و کشورهای ایران، ارمنستان، آمریکا، ازبکستان و اوکراین هم به یک طلا رسیدند و ایران در بخش تیمی قهرمان مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *