خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

با مثبت شدن تست دوپینگ سومیت مالیک، سهمیه سنگین وزن المپیک از هند به قرقیزستان می‌ رسد

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

14 خرداد 1400


ساعت :

۲۲:۱۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

هند یکی از ۴ سهمیه خود در کشتی آزاد مردان را از دست خواهد داد.


خانه کشتی– با اعلام رسانه‌های هندی نتیجه نمونه اول دوپینگ سومیت مالیک کشتی‌گیر ۱۲۵ کیلوگرم هند که در مسابقات گزینشی المپیک در بلغارستان با کسب مدال نقره موفق به کسب سهمیه المپیک شد، مثبت اعلام شده است. این کشتی‌گیر تنها چند روز فرصت دارد که درخواست آزمایش نمونه ب خود را بدهد که در صورت مثبت بودن آن سهمیه حضور در المپیک توکیو را از دست خواهد داد.

این کشتی‌گیر هندی که در مسابقات گزینشی آسیا موفق به کسب سهمیه نشد، چند هفته بعد در بلغارستان با پیروزی بر حریفانی از قرقیزستان، مولداوی، تاجیکستان و ونزوئلا به دیدار نهایی صعود کرد و با انصراف در مسابقه فینال ضمن کسب مدال نقره سهمیه المپیک را نیز کسب کرد. پس از طی شدن مراحل اداری و تایید قطعی دوپینگ این کشتی‌گیر، سهمیه سومیت هندی به آیال لازارف از قرقیزستان داده خواهد شد که در مسابقات گزینشی پس از شکست دور اول مقابل همین حریف هندی با پیروزی بر سایر حریفان به مدال برنز دست یافته بود.

گفتنی است این کشتی‌گیر قرقیز در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در حالی که ۶-۰ از امین طاهری عقب بود، با ضربه فنی نماینده کشورمان را شکست داد و نهایتا به مدال نقره آسیا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *