خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

برای گلادیاتوری که هم آرش شد، هم تیر و هم کمان؛ کامران پسر ایران

کامران قاسمپور
نویسنده:

وحید جعفری

تاریخ :

27 شهریور 1401


ساعت :

۰:۱۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کامران قاسم‌پور با شکست جی دن کاکس به طلای جهان رسید.


اختصاصی خانه کشتی– یاد دارم، سال ۲۰۱۸، ۴۰ سرباز، در قالب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، راهی رقابت‌های بزرگسالان جهان در بوداپست و امیدهای جهان در بخارست شدند و تنها یک سلحشور با طلا به خانه بازگشت، در واقع لشگر رفت و نفر برگشت و آن یک دلاور کسی نبود جز «کامران قاسم‌پور».

چه روزهای نحسی بود، حسن یزدانی صبح روز نخست رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ بوداپست در کمال ناباوری و بهت تمام، مغلوب مرد جادویی آمریکایی‌ها شد و همین انگار، همه چیز و همه کس را طلسم کرد تا هر آزاد و فرنگی‌کاری بعد شکست شیرشاه به دیوید تیلور راهی میدان شد، نتواند، پرچم پدران ما را به اهتزاز درآورد.
بغض گلو می‌خراشید، با این حال صدایی از کسی بلند نمی‌شد.

مگر می‌شود ۴۰ سرباز به صید طلا بروند و دست‌ها از رسیدن به نشان زرین کوتاه بماند؟! حتی تاریخ هم به یاد نداشت اینگونه مسخ شدن کشتی ایران را، تا اینکه «کامران» همچون گستردگی معنای نام‌اش، خجسته و مبارک؛ مسلط و‌چیره یکی پس از دیگری پشت رقبا را به خاک مالید و در دیدار فینال «آرتور نایفونوف» روس را شکست داد تا تنها سرباز پارسی نام گیرد که از بین چهل تن در آوردگاه جهانی بزرگسالان و امیدهای جهان، نشان پر افتخار زرین را به سینه می‌زند.

آری، کامران از دیروزها، اینگونه صیاد طلاها بود و دیدم که امشب در آوردگاه جهانی بلگراد، در میان تمام بغض‌ها و تلخی‌های این روزها، چگونه آرش شد، بسان تیر بر کمان نشست و به سمت هدف رفت و به پاهای «جی‌دن کاکس» آمریکایی‌ها رسید و یک‌بار دیگر طلسم‌شکنی کرد و به طلا بوسه زد.

آری او‌، کامران پسر ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *