خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

بیانیه پیشکسوتان ورزش زورخانه ای به وزیر ورزش درباره ابطال عجیب انتخابات سالم

نویسنده:

اسماعیل خانبابایی

تاریخ :

13 تیر 1400


ساعت :

۱۰:۲۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

بیانیه گروهی از پیشکسوتان ورزش زورخانه ای به وزیر ورزش به خاطر ابطال تعجب برانگیز انتخابات سالم را در زیر می خوانید:


خانه کشتی– در پی ابطال انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه ای، جمعی از پیشکسوتان این ورزش بیانیه ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان دادند که در زیر می خوانید:

جناب آقای دکتر مسعود سلطانی فر

وزیر محترم ورزش و جوانان

سلام علیکم

با احترام به استحضار می رساند؛

پس از پایان ۴ سال مدیریت آقای مجتبی جوهری در فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی و انتصاب آقای دکتر مهرعلی باران چشمه در ابتدا بعنوان سرپرست و سپس رییس فدراسیون که با رأی اکثریت اعضای مجمع انتخاب شدند، اتفاقات ناشایست و بی سابقه ای در این ورزش ملی، آئینی، سنتی و فرهنگی توسط برخی افراد خودخواه و مدیریت ناکارآمد سابق فدراسیون، بوقوع پیوست که متأسفانه بجز عقب ماندگی و پسرفت این رشته ورزشی چیزی را با خود به همراه نداشته است، که الزام می دانیم نکاتی را به عرض آن مقام عالی برسانیم:

۱- در زمان تصدی ۴ ساله آقای مجتبی جوهری ناعدالتی در انتصاب پست های مدیریتی فدراسیون چه در داخل و چه در کمیته های تخصصی صورت گرفته که عمده مسئولیت ها با اهالی کردستان و کرمانشاه بوده به نحوی که از سایر افراد لایق استانها هیچ استفاده ای نگردید، که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود؛

الف) مدیریتهای داخل فدراسیون شامل: دبیر فدراسیون، کمیته آموزش، خزانه دار، روابط عمومی، امور اداری و پشتیبانی، انفورماتیک، مدیریت زورخانه شهید فهمیده و … همگی از استان کرمانشاه و کردستان بودند.

ب) مدیریت کمیته های فدراسیون شامل: کمیته داوران، مربیان، کمیته استعدادیابی، کمیته کشتی پهلوانی، دبیر کمیته داوران زورخانه ای، دبیر کمیته کشتی پهلوانی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان، نوجوانان وجوانان و…از استانهای کردستان وکرمانشاه بودند.

۲- عقد قراردادهای مختلف با همشهریان کرمانشاهی و کردستانی از جمله:
میلیون تومانی با پرداخت تقریبا ۵۰ %درصد آن) ۳۰میلیون تومان ( در ابتدای ً الف( پروژه تحقیقاتی ۵/۶۳ قرارداد با ۲ نفر از فارغ التحصیالن رشته تربیت بدنی از استانهای کرمانشاه که تاکنو ن پس از یکسال کمتر از ۳۰ % آن انجام شده است و افراد از نظر علمی و تخصصی هم شایستگی انجام چنین تحقیقاتی را نداشته اند.

ب) عقد قرارداد بابت تهیه انیمیشن با یک جوان کرمانشاهی به مبلغ ۱۹ میلیون تومان در سال ۱۳۹۷ که در ابتدای قرارداد به ایشان مبلغ ۹ میلیون تومان پرداخت شده و انیمیشن تهیه شده نیز از هیچ کیفیتی از نظر فنی برخوردار نمی باشد و کماکان این قرارداد بلاتکلیف مانده است.

ج) پرداخت مبالغی غیرمتعارف با آقای علیرضا غالمی سرمربی اسبق تیم ملی از استان کردستان برای تهیه کتابهای مختلف جهت معرفی این رشته ورزشی به کودکان، که این کتابها با نام فرزندان سرمربی اسبق تیم ملی تهیه شده و بیش از ۳۰ میلیون تومان نیز برای فدراسیون هزینه بهمراه داشته است.

د) واگذاری کلیه برنامه های فیلم برداری و عکاسی از مسابقات و همایش های فدراسیون در طی چند سال گذشته به فرزند رییس اسبق فدراسیون (آقای مجتبی جوهری) که در هر برنامه مبالغ قابل توجهی بدون عقد قرارداد و تنها با ارائه فاکتور به ایشان پرداخت می گردید که در طول ۲ سال گذشته بیش از ۱۸۰ میلیون تومان به ایشان داده شده است که این امر بر خالف قوانین و مقررات مالی و اداری می باشد.

ح) واگذاری بیش از ۶۰ درصد از اقالم و تجهیزات خریداری شده توسط فدراسیون در طی ۲ سال گذشته به لستانهای کردستان و کرمانشاه و واگذاری تنها ۴۰ درصد آن به سایر استانهای کشور. (اسناد و مدارک آن در فدراسیون موجود است.) 

ط) ناعدالتی در داوری مسابقات قهرمانی نونهاالن، نوجوانان، جوانان، بزرگساالن و سایر برنامه های فدراسیون به نحوی که تیم های استانهای کردستان و یزد می بایست حداقل بین ۳ تیم اول تا سوم باشند و این امر باعث سرخوردگی و عدم انگیزه در ورزشکاران سایر استانها شده بود.

ی) در اعزام تیم های ملی زورخانه ای و کشتی پهلوانی به خارج از کشور اکثریت نفرات اعزامی در طی چهار سال گذشته شامل ورزشکاران، مربیان، داوران ازاستان کردستان بوده که این امر اعتراض ورزشکاران، مربیان و داوران را بهمراه داشته است.

ز) در زمان تصدی آقای مجتبی جوهری دهها تخلف و سوء مدیریت دیگر اتفاق افتاده است که اکثریت مسئولین هیئت های استانی، پیشکسوتان، مربیان، داوران، ورزشکاران و مدیران زورخانه ها آن را با امضای خود تأیید
می نمایند.

۳- پس از انتصاب دکتر مهرعلی باران چشمه به عنوان سرپرست فدراسیون، از همان ابتدا، مدیران سابق فدراسیون و دوستان ایشان بنای مخالفت را با وی نهاده و از طریق فضای مجازی شروع به تخریب ایشان نموده و به انحای مختلف جلوی فعالیت های فدراسیون را با تحریک برخی از هیئت های استانی گرفته و این امر باعث گردید در سال ۱۳۹۹ هیچ برنامه مسابقاتی و یا آموزشی بصورت میدانی و حضوری در این رشته ورزشی انجام نگردد.

۴- پس از فراخوان و اعالم ثبت نام برای انتخابات فدراسیون و ثبت نام آقای باران چشمه به عنوان کاندیدای این رشته ورزشی، تیم کاری آقای جوهری دهها تهمت و افترا را بر علیه ایشان در فضاهای مجازی و رسانه ای
منعکس نمودند که دور از آیین جوانمردی و پهلوانی بویژه در این رشته ورزشی بوده و این بی اخالقی در چند سال گذشته در این رشته سابقه نداشته و بجز شرمندگی برای دوستداران این رشته، چیزی را بهمراه نداشته است.

۵- در یک روز مانده به انتخابات فدراسیون، آقای جوهری بهمراه دبیر سابق (آقای جعفرپور) و سرمربی سابق تیم ملی (آقای غلامی ، هتلی را در نزدیکی میدان ولیعصر(عج) رزرو می نمایند و زمانی که مسئولین هیئت های زورخانه ای استانها به تهران مراجعه می نمودند، با خودروی شخصی و با وعده های مختلف آنان را به هتل مورد نظر دعوت می نموده و در آنجا با بهترین شرایط از آنان پذیرایی می کردند و جلوی حضور آنان را در آمدن به هتلی که فدراسیون پیش بینی نموده بود، می گرفتند. حتی برخی از مسئولین هیئت ها را از هتل پیش بینی شده فدراسیون با خودرو دربستی به هتل محل اقامت خود برده تا نظر آنان را به سود خود جلب نمایند و این امر تاکنون در انتخابات فدراسیون نداشته است.

۶- مجمع انتخاباتی فدراسیون با رعایت همه ضوابط و مقررات و با اصل عدالت محوری و دادن فرصت یکسان به همه کاندیداهای مورد نظر در ارائه برنامه های خود توسط رییس مجمع برگزار، که متأسفانه با تحریک از قبل آقای جوهری و آقای جعفرپور، یکی از کاندیداها بنام آقای دکتر کوهی برای بر هم زدن انتخابات مطالب غیرواقعی را مطرح نمود که با مدیریت عالیه رییس مجمع، این تشنج آفرینی و طرح موارد غیرواقعی، مدیریت و انتخابات به نحو شایسته ای برگزار شد که در نهایت آقای باران چشمه با ۲۲ رأی بعنوان رییس فدراسیون انتخاب گردید.

۷- در زمان برگزاری انتخابات، نمایندگان محترم سازمانه ای بازرسی کل کشور، حراست وزارت ورزش و جوانان ، کمیته ملی المپیک و سایر نهادها حضور داشتند که همه آنها بر صحت و سالمت انتخابات تأیید می نمایند.

۸- متأسفانه پس از انتخاب دکتر باران چشمه بعنوان رییس فدراسیون، آقای مجتبی جوهری به همراه دبیر سابق فدراسیون و سایر طرفداران ایشان در فضاهای مجازی و سایر رسانه های جمعی باز هم بر علیه ایشان مطالب خالف واقع و کذب منعکس نموده و تهمت و افتراء زیادی را به ایشان نسبت دادند.

۹- آقای مجتبی جوهری رییس اسبق فدراسیون، با ادعای غیرواقعی در محاکم قضایی و حقوقی، دعوی شکایت نموده، که متأسفانه در دیوان عدالت اداری با استفاده از آشنایی یکی از قضات (قاضی شعبه ۴۵ -آقای سهراب بیگ) که قبلا در زمان مسئولیت مدیر کلی تربیت بدنی آقای جوهری در استان کرمانشاه، رییس هیئت قایقرانی آن استان بوده، بر اساس این شکایت، بدون بررسی و تحقیق اولیه ادعاهای ایشان، ابطال موقت انتخابات فدراسیون را اعالم نموده که این امر باعث توقف فعالیت و برنامه های فدراسیون شده و باعث بی اعتمادی خانواده بزرگ ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به آن نهاد مقدس گردیده است. لذا ما جمعی از مسئولین هیئت های ورزشی استانها، مربیان، داوران، پیشکسوتان، ورزشکاران و دلسوزان این رشته ورزشی، خواهان رسیدگی فوری به ادعاهای غیرواقعی آقای جوهری در شعبه دیگری (غیر از شعبه ۴۵) در دیوان عدالت اداری بوده و امیدواریم تا با رسیدگی فوری به موضوع و تعیین تکلیف ادعاهای مطرح شده، وضعیت فدراسیون هر چه زودتر روشن، تا ادامه فعالیتهای این رشته ورزشی به قوت خود ادامه یابد.

3 دیدگاه برای “بیانیه پیشکسوتان ورزش زورخانه ای به وزیر ورزش درباره ابطال عجیب انتخابات سالم
  1. فرید گفت:

    سلام علیکم. برای این قاضی واقعا متاسفم که چگونه حق را ناحق می کند. و آن دنیا چگونه می تواند پاسخگو باشد. و بنظرم دیگر احکامی که این قاضی به نفع همشهریان یا کسانی دیگر داده است نیز باید بررسی شود تا فساد از دستگاه قضا ریشه کن شود.

  2. صالح آبادی رضا گفت:

    تحقیق بیشتر لطفآ

  3. صالح آبادی رضا گفت:

    ۰۹۱۵۵۷۲۳۱۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *