خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تعویق دو تورنمنت مهم برای کشتی ایران؟

فن کشتی فرنگی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

25 بهمن 1401


ساعت :

۱۱:۳۳

منبع:

تسنیم

با وقوع زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه، فعالیت های ورزشی ترکیه با تعویق رو به رو شده و باید دید سرنوشت دو تورنمنت کشتی این کشور چه می شود.


خانه کشتی– زلزله‌ای که هفته گذشته بخشی از خاک ترکیه و سوریه را لرزاند و خسارات جانی و مالی سنگینی را بر جای گذاشت، علاوه بر وجوه مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و …. بر ورزش دو کشور نیز تأثیر خواهد داشت.

ترکیه که یکی از مدعیان کشتی جهان محسوب می‌شود و قهرمانان عنوان‌دار زیادی دارد، اسفند ماه میزبانی از دو جام بین‌المللی یاشاردوغو در رشته آزاد و وهبی‌امره در رشته فرنگی را برعهده داشت که اگر به خاطر زلزله به کل لغو نشوند، قطعاً به تعویق خواهند افتاد.

اکنون فعالیت‌های ورزشی کشور ترکیه به مدت سه ماه معوق شده و ترک‌ها به خاطر وسعت فاجعه زلزله و اینکه هر روز به آمار قربانیان آن و همچنین خسارات مالی افزوده می‌شود، خودشان هم نمی‌دانند چه زمانی شرایط عادی شده و می‌توانند مسابقات بین‌المللی‌شان را از سر بگیرند. بنابراین قطع به یقین این رقابت‌ها به تعویق خواهد افتاد و با توجه به اینکه حضور در هر دو جام در دستور کار کادرفنی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی ایران بوده، آنها باید تغییراتی در برنامه خود ایجاد کنند.

به نظر می‌رسد باتوجه به وضعیت موجود این کشور و تعویق فعالیت‌های ورزشی، حضور کشتی‌گیران ترکیه هم در تورنمنت‌های بین‌المللی پیش‌رو با مشکلاتی مواجه شود.

در میان قربانیان پرشمار زلزله ترکیه، جمعی از قهرمانان ورزشی آنها از جمله کشتی‌گیران بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *