خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

جدال برای بودجه ادامه دارد؛ پای وزارت ورزش، روی گلوی کشتی

علیرضا دبیر
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

4 تیر 1401


ساعت :

۷:۴۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

وزارت ورزش این روزها باز هم بر سر بودجه، کشتی را به چالش کشیده است‌.


اختصاصی خانه کشتی– داستان بی‌مهری‌ها به کشتی، ورزش اول کشور و پایمال شدن حق آن موضوع جدیدی نیست و سال‌هاست که در ورزش کشور، برای کشتی به اندازه افتخارات آن حقی قائل نمی‌شوند و تنها به اندک بودجه‌ای اکتفا می‌شود، اما زمانی که پای بازی‌های آسیایی و المپیک در میان باشد، کشتی عزیز ورزش می‌شود و بعد از کسب مدال، این دور دوباره تکرار می‌شود.

طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر درگیری علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش منتشر شد که بر اساس آن، به دلیل اینکه مجلس یک بودجه ۷۰میلیاردی را برای کشتی تصویب کرده، وزارت ورزش بودجه کشتی را به صفر رسانده. موضوعی که بار دیگر نشان داد همه حرف‌هایی که درباره حمایت از کشتی زده می‌شود، در حد همان شعار است و بعید است جامه عمل به آن پوشانده شود.

کشتی به عنوان پر افتخارترین ورزش کشور در میادین جهانی و المپیک، همیشه با این معضل دست و پنجه نرم کرده و بار اصلی درآمدزایی آن بر عهده روسایش بوده و دبیر هم در این بخش عملکرد خوبی داشته اما این نمی‌تواند دستاویزی باشد تا آقایان وزارت‌نشین، حق واقعی ورزش اول را ندهند.‌

کافی است به تقویم این ورزش در دو ماه اخیر توجه شد تا مشخص شود که تعداد اردوها و اعزام‌های بین‌المللی چقدر بوده و خود همین می‌تواند گویای هزینه‌های بالا این ورزش باشد و اگر مسائلی مانند تغذیه، هزینه‌های جاری فدراسیون، نگهداری کمپ و… را هم‌ اضافه کنیم، به خوبی مشخص می‌شود که کشتی هزینه‌های سنگینی دارد.

با این حال گویی این داستان در ورزش ایران به موضوعی تکراری و عادتی ترک‌نشدنی تبدیل شده که نه تنها حق واقعی آن را ندهند، بلکه افرادی همچون محمد پولادگر که سابقه آن‌ها در نابود کردن تکواندو کاملا مشخص است، این بار پای خود را روی گلوی کشتی بگذارند تا حق واقعی‌اش را هم سلب کنند و مطمئنا به وقت مسابقات جهانی و المپیک، در صف اول عکس گرفتن با مدال آوران هم می‌ایستند.

همه این‌ها اما نمی‌تواند در مسیر ورزش اول سنگ‌اندازی کند؛ کشتی یک خانواده است به وسعت جغرافیای پهناور ایران، و خانواده آن یک‌دل و متحد پشت یکدیگر را می‌گیرند تا نگذارند کسی حقشان را پایمال کند و وزارت ورزش نمی‌تواند به بهانه‌های واهی چشم خود را بر حقایق ببندد و بودجه کشتی را سلب کند‌. کشتی، آبروی ورزش ایران است و این بودجه ها کم‌ترین حق آن؛ پس بهتر است با آبروی ورزش ایران بازی نکنید.

 


*انتقاد از قطع بودجه کشتی؛ دبیر به سرنوشت خادم دچار می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *