خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

حال و هوای جام تختی در تنکابن؛ تب داغ کشتی در آغوش مرغان دریایی

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

19 خرداد 1401


ساعت :

۷:۲۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

جام تختی ۱۴۰۱، به عنوان سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، به میزبانی تنکابن برگزار می شود.


اختصاصی خانه کشتی– تب و تاب جام تختی، از روزهای قبل این مسابقات شهر را فراگرفته است. لابه‌لای نفس‌های آخر ماهی‌ها در بازار ماهی‌فروشان، صدای دل‌نشین آب جاری پل چشمه کیله که گذر ایام را به یاد می‌آورد، پروازهای دل‌ربای مرغان دریایی و عشق‌بازی کاکایی‌ها، خون کشتی دوباره به رگ‌های شهر برگشته است.

غرب مازندران و دیار شهسوار، سرزمین زیبای تنکابن روزهای پنج شنبه و جمعه، ۱۹ و ۲۰ خرداد میزبان جام جهان پهلوان تختی است تا استان مازندران، پایتخت کشتی ایران، آغوش خود را به روی معتبرترین تورنمنت کشتی ایران بگشاید.

اینجا، تنکابن، قلب تپنده کشتی ایران است؛ سرزمین کشتی خیزی که روزگاری نفراتی همچون ابوالفضل شاه منصوری، کمال سلیمانیان، ابوالقاسم قاطع، و ستاره های تازه نفسی همچون مجتبی گلیج و عرفان الهی را به کشتی ایران تحویل داده است؛ جایی که قرار است مچ اندازی گوش شکسته ها در سومین مرحله از چرخه انتخابی تیم های ملی، بار دیگر هیجان را به کشتی ایران برگرداند.

جام جهان پهلوان تختی مهم‌ترین تورنمنت کشتی ایران بعد از انقلاب محسوب می‌شود که همواره کیفیت بالایی داشته و قهرمانان بسیاری بوده‌اند که از پهنه این رقابت‌ها و از روی تشک‌های این تورنمنت قد علم کرده و در سپهر کشتی ایران ستاره شده‌اند.

اگر چه این مسابقات، در سال های مختلف فراز و نشیب زیادی داشته و در یک دهه اخیر، نمودار کیفیتی آن چندان صعودی نبوده؛ اما امسال و در مسیر چرخه انتخابی تیم ملی، جام تختی به یکی از فیلترهای اصلی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی تبدیل شده تا به جز چند نفر، بقیه موجودیت کشتی ایران روی تشک این مسابقات بروند و همین موضوع، می تواند کیفیت این مسابقات را در سطح بالایی قرار دهد.

 

2 دیدگاه برای “حال و هوای جام تختی در تنکابن؛ تب داغ کشتی در آغوش مرغان دریایی
  1. حسن گفت:

    در این رقابتهای باید تیم های مطرح دنیا را با رایزنی لازم دعوت بعمل بیاورند تا سطح کیفی مسابقات بالا برود و در شان کشور عزیزمان باشد.

  2. بابک گفت:

    یکبار حداقل توصیف زیبایی از کل داستان دیدم ،از نمای کلیه شهرم شهسوار تا تشریح فضا و خود مسابقات ، دست مریزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *