خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

محسن عبدالهی: به دلایل متعدد تشخیص دادم باید محترمانه از داوری خداحافظی کنم

خداحافظی محسن عبدالهی از داوری در جام اوکراین
نویسنده:

مجتبی شورمیج

تاریخ :

11 اسفند 1399


ساعت :

۱۲:۴۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

خانه کشتیمحسن عبدالهی داور بین المللی درجه ۲ کشورمان که دارای ۲۲ سال سابقه داوری کشتی می باشد، با شرکت در جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین از عرصه داوری خداحافظی کرد. دکتر عبدالهی در خصوص دلیل خداحافظی اش به خبرنگار خانه کشتی گفت:

۴۸ سال سن دارم و تا ۱۲ سال دیگر می توانستم به قضاوت ادامه دهم. اما به دلایل متعدد تشخیص دادم که باید محترمانه از داوری کشتی خداحافظی کنم. ۲۲ سال از اولین روزی که دفترچه داوری ام با امضای مرحوم علیزاده فارس و مرحوم استاد خالدی اعتبار یافت، می گذرد. در همه این دوران پرفراز و نشیب چیزی از نظر شخصیتی و اخلاقی در من تغییر نکرد، مگر تجاربی که اقتضای گذشت زمان بدست آوردم.
فکر کردم با درنظر گرفتن همه شرایط می بایست داوطلبانه از عرصه داوری کناره گیری کنم و فرصت قضاوت و رشد بیشتر را برای جوانان شایسته، بادانش و با انگیزه فراهم کنم.

وی در ادامه گفت:

سال ها با عشق به کشتی و با شور و شوق وصف ناپذیری در عرصه های ملی و بین المللی هر آن چیزی را که در توانم بود، برای قضاوت هرچه عادلانه تر و به واقعیت نزدیک تر به کار بستم. امیدوارم خداحافظی من بصورت فرهنگی قابل تعمق در فضای داوری کشتی کشور تلقی شود. امیدوارم به این باور برسیم که هرچیزی درجای خود نیکوست و بیشتر از خود، باید برای آن عرصه ای که بدان تعلق داریم ارزش قائل شویم. آن چیزی ماندگار است که ریشه در صداقت، واقعیت، حق و حقیقت داشته باشد. امیدوارم جامعه بزرگ کشتی کشور به بهترین شکل ممکن به راه پرافتخار خود ادامه داده و اگر در دوران داوری با قضاوت و یا اشتباهی حقی را ناخواسته نادیده گرفتم، به بزرگواری خود ببخشند.

داور با سابقه کشورمان در خصوص شغل و تحصیلات خود اظهار داشت:

دکتری علوم جنگل از دانشگاه تهران و حدود ۲۵ سال سابقه کار در مجموعه بزرگ سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور داشته و همچنین کارشناس رسمی دادگستری و خبره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و درحال حاضر در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر مشغول به فعالیت هستم.

دکتر عبدالهی در پایان خاطر نشان کرد:

از فدراسیون کشتی و کمیسیون محترم داوری کشور و همچنین فدراسیون کشتی اکراین که زمینه خداحافظی محترمانه ام را فراهم کردند و همچنین تمامی همکاران عزیزم در سراسر دنیا که به من آموختند انسانیت از هرچیزی برتر و بالاتر است، تشکر و قدردانی می نمایم.
به امید موفقیت تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در المپیک و رشد و اعتلای کشتی بانوان کشور. 

یک دیدگاه برای “محسن عبدالهی: به دلایل متعدد تشخیص دادم باید محترمانه از داوری خداحافظی کنم
  1. عامر عزیزی گفت:

    با درود
    خداحافظی در اوج جناب آقای محسن عبداللهی داور حاذق ، بااخلاق و دوست داشتنی را ارج می‌نهیم و آرزوی توفیق و سربلندی روزافزون در عرصه های دیگر زندگی را برایشان دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *