خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

خودنمایی جانشین تیلور در مسابقات رنکینگ کرواسی و مصر(عکس)

زاهید والنسیا
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

10 اسفند 1401


ساعت :

۱۳:۲۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

زاهید والنسیا در دو تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی موفق شد به یک نقره و یک برنز برسد.


اختصاصی خانه کشتی- شاید نام زاهید والنسیا از حضور در جام جهانی آمریکا و پیروزی اش مقابل علیرضا کریمی بر سر زبان افتاد اما پیش از آن، این کشتی گیر موفق شده بود قهرمان پان آمریکن شود اما در مسابقات جهانی و المپیک پشت خط دیوید تیلور ماند.

زاهید والنسیا که به نوعی جانشین جادوگر آمریکایی شده و رقیب اصلی او هم به شمار می رود، در دو مسابقه رنکینگ دار اتحادیه جهانی عملکردی مناسب داشت و موفق شد یک مدال نقره و یک برنز کسب کند.

والنسیا ابتدا در مسابقات زاگرب به روی تشک رفت و اگر چه خیلی ها منتظر نبرد او با حسن یزدانی بودند، اما دوئل این دو شکل نگرفت و نهایتا یزدانی قهرمان شد و والنسیا بر سکوی سوم این مسابقات ایستاد.

در ادامه والنسیا موفق شد در مسابقات جام ابراهیم مصطفی مصر که دومین تورنمنت رنکینگ بود، به فینال رسید اما این بار مغلوب واسیل میخایلوف اوکراینی شد و نتوانست به طلا برسد اما پیشرفت خوبی نسبت به مسابقات کرواسی داشت.

والنسیا که سبک کشتی اش شباهت زیادی به جردن باروز دارد و با گارد پایین، زانوهای چسبیده به تشک و زیرگیری های انفجاری از راه دور از رقیبان امتیاز می گیرد، این روزها اصلی ترین رقیب تیلور محسوب می شود که باید در ماه های آینده در انتخابی تیم ملی با او کشتی بگیرد و باید دید بالاخره می تواند مسافر مسابقات جهانی شود، یا جادوگر آمریکایی دوباره ترمز او را می کشد؟

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *