خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

دو معادله و چند مجهول در لیگ برتر کشتی؛ کدام ستاره ها از قطار پرپول جا می مانند؟

حسن یزدانی - کامران قاسمپور - شهرام داداشی - انبوه سازان هوتن - عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

29 مهر 1402


ساعت :

۱۹:۱۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

تعداد زیادی از ملی پوشان کشتی آزاد تا کنون با هیچ تیمی قرارداد نبسته اند.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد از هفته گذشته در دو گروه آغاز شد و روزهای گذشته مسابقات هفته دوم برگزار شد که تیم های انبوه سازان هوتن و بانک شهر در گروه های خود همچنان صدرنشین هستند.

لیگ برتر کشتی آزاد سال گذشته سه تیم متمول شامل پتروپالایش بلیش، انبوه سازان هوتن و بانک شهر داشت که نهایتا تیم تاکستان قهرمان شد، بانک شهر بر سکوی دوم ایستاد و انبوه سازان سوم شد.

در لیگ امسال اما تنها دو تیم متمول یعنی انبوه سازان هوتن و بانک شهر حضور دارند که به نظر می رسد بیشترین مبلغ پرداختی را به کشتی گیران بدهند و سایر تیم ها بودجه چندانی برای پرداخت قرارداد با صفرهای بالا ندارند.

براساس قانون نیز تیم ها تنها حق استفاده از ۳ سهمیه ملی پوش را دارند و به این ترتیب سر تعدادی از کشتی گیران از قراردادهای گزاف بی کلاه خواهد ماند.

تا این لحظه تیم انبوه سازان هوتن اقدام به جذب یونس امامی و حسن یزدانی به عنوان سهمیه ملی پوش کرده و یک سهمیه دیگر دارد که باید دید کدام ستاره را جذب خواهند کرد.

از طرفی بانک شهر که سال گذشته حسن یزدانی و رحمان عموزاد را در اختیار داشت، امسال تنها امیرمحمد یزدانی را جذب کرده و ۲ سهمیه دیگر دارد؛ این در شرایطی است که از بین ملی پوشان کشتی آزاد، تنها یونس امامی، حسن یزدانی و رضا اطری (دانشگاه آزاد) قرارداد خود را امضا کرده اند و ستاره های مطرحی از جمله میلاد والی زاده، رحمان عموزاد، محمد نخودی، امیرعلی آذرپیرا، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع که ملی پوشان ایران در مسابقات جهانی بودند، قراردادی را به ثبت نرسانده اند.

با این اوصاف مطمئنا در هفته های آینده تیم ها ترکیب خود را تکمیل خواهند کرد تا برای حضور در مراحل بعد آماده شوند و باید دید ملی پوشان ایران در مسابقات جهانی نهایتا دوبنده چه تیمی را بر تن می کنند؛ معادله ای که قطعا می تواند نبرد مدعیان قهرمانی را جذاب تر کند و یک جنگ تمام عیار را در مراحل پایانی این مسابقات رقم بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *