خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

رشیدوف: دوست داشتم با ممدوف کشتی بگیرم؛ به دنبال سومین طلای اروپا هستم

کشتی قهرمانی روسیه- رشیدوف- جبرئیلوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

10 بهمن 1402


ساعت :

۲۰:۱۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان اسبق جهان از تلاش خود برای حضور دوباره در المپیک گفت.


اختصاصی خانه کشتی– گادجی مراد رشیدوف، دارنده مدال های طلا و نقره جهان و نفر سوم المپیک توکیو، پس از یک دوری چند ساله از تشک کشتی، در مسابقات جام یاریگین با قهرمانی در وزن ۶۵ کیلوگرم دوباره مدعی شد.

گادژی رشیدوف که بعد از مدتی دوری از تشک، با قهرمانی در جام یاریگین بار دیگر خود را در قامت یک مدعی نشان داد، درباره این قهرمانی گفت:

خیلی خوشحالم که شش سال بعد در تورنمنت یاریگین برنده شدم. طرفدارانم، پدر، برادر و دوستان منتظر پیروزی من در این مسابقات بزرگ بودند. این اتفاق در حالی افتاد که من بعد از برنز المپیک، دیگر به مدالی در مسابقات معتبر نرسیده بودم و این برد باعث شد اعتماد به نفس دوباره ای برای ادامه مسیر بگیرم.

او درباره افت مقطعی خود پس از المپیک توکیو گفت:

بعد از بازگشت از مسابقات نمی توانستم تمرین کنم و به همان شدت سابق کارم را ادامه دهم اما هر پیشرفتی به من انگیزه می داد و می دانستم که دیر یا زود، به یک برد و پیروزی می رسم.

دارنده دو طلای جهان درباره اینکه آیا در این مدت به خداحافظی از کشتی فکر کرده بود یا نه، گفت:

کشتی گیرها از نظر روحی قوی هستند و شکستن ما چندان آسان نیست. در این وزن رقابت کردن سخت است و از آن سخت تر، ماندن در اوج است. بعد از المپیک ۲۰۲۰ به کنار رفتن فکر می کردم اما دیدم تا المپیک بعدی فاصله چندانی نیست و تصمیم گرفتم ادامه بدهم. بلاتکلیفی هایی بود اما فهمیدم زمان برای قهرمانی وجود دارد. به هرحال دو مرحله قبل از یاریگین نیز کشتی گرفتم تا اعتماد به نفس خود را به دست بیاورم.

او درباره رقابت با تومور اوچیر از مغولستان گفت:

او پیش از این در مسابقات جهانی و المپیک به من نرسیده بود، اما در سال های اخیر خودش را به عنوان یکی از برترین های این وزن در جهان معرفی کرده است. در داخل کشور روسیه هم رقبای شایسته ای دارم و مطمئنا در المپیک، در این وزن هرکس که به پاریس برود برای طلا می جنگد. حیف شد که شامیل ممدوف و ابراهیم ابراهیم اف به دلیل شرایطی که داشتند در اینجا کشتی نگرفتند. مشتاقم تا در آینده با آن ها کشتی بگیرم.

رشیدوف که تا کنون در اوزان ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم قهرمان اروپا شده، درباره حضورش در مسابقات قاره ای پیش رو در بخارست گفت:

قبلا در ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم قهرمان اروپا شده ام اما در ۶۵ کیلوگرم اصلا کشتی نگرفته ام. این شانس را دارم که هم سومین مدال خود در اروپا را کسب کنم و هم در سال المپیک خود را نشان دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *