خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

زائور اوگوئف: به دنبال رکورد سایتیف هستم؛ روی تشک نشان می دهم چه کسی برنده است!

زائور اوگوئوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 بهمن 1402


ساعت :

۱۰:۵۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

زائور اوگوئف در فاصله ۶ ماه تا المپیک ۲۰۲۴ برای رقبایش کری خواند.


اختصاصی خانه کشتی– زائور اوگوئف، قهرمان سرشناس سبک وزن جهان در مسابقات کشتی آزاد جام یاریگین به قهرمانی وزن ۵۷ کیلوگرم رسید. این کشتی گیر داغستانی که قهرمانی المپیک توکیو را در کارنامه دارد، در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به مدال نرسید و حالا با آمادگی خود در یاریگین نشان داد بار دیگر قصد درخشش در میادین پیش رو را دارد.

زائور اوگویف پس از کسب قهرمانی در جام ایوان یاریگین روسیه گفت:

در فینال با رقیب بسیار شایسته ای رو به برو شدم، من به موسی مهتیخانوف احترام می گذارم و دیدید که او چگونه می خواست برنده شود. در مسیر رسیدن به فینال مبارزات خوبی داشت، تا آخر جنگید و گامزاتوف و ادریسوف را کنار زد.

او درباره میزان آمادگی خود گفت:

هنوز در فرم مطلوب نیستم. حدودا بیش از دو هفته به شروع مسابقات قهرمانی اروپا مانده و خوشحالم که مسابقات اینقدر زود فرا می رسد. مشتاقانه منتظر شروع مسابقات در بخارست هستم.

قهرمان المپیک ۲۰۲۰ درباره شکست در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و عدم کسب مدال گفت:

این شکست اتفاق افتاد و نمی شود آن را تغییر داد، اما برای من تجربه خوبی بود. از طرفی این شکست با کسب سهمیه همراه بود. در کراسنویارسک هم انتظار بیشتری از خودم داشتم و از کشتی هایی که گرفتم راضی ام.

او درباره سطح مسابقات و قهرمانی در جام یاریگین برای چهارمین بار گفت:

کشتی گرفتن از همان مبارزه اول تا فینال سخت است. شما نمی دانید شرایط وزنی چگونه پیش خواهد رفت. من تا کنون اصلا در جام یاریگین شکست نخورده ام و این رکورد برایم خوشایند است. شهر کراسنویارسک را همچون خانه ام دوست دارم.

اوگوئف درباره احتمال شکستن رکورد بوویسار سایتیف که با ۶ قهرمانی رکورددار یاریگین است، گفت:

از این نظر شانس فوق العاده ای دارم تا به نوعی به رکورد سایتیف نزدیک شوم.

او ادامه داد:

من حداقل در ۲ تورنمنت یاریگین دیگر شرکت می کنم تا بتوانم به این رکورد برسم. البته مشخص نیست شرایط در آینده چگونه باشد و در زمانی زندگی می کنیم که نمی دانی فردا چه خواهد شد. در دوره گذشته دیدیم که المپیک به دلیل بیماری همه گیر لغو شد و الان هم تضمینی برای حضورمان در المپیک بعدی نیست، اما وظیفه ما این است که برای این مسابقات آماده باشیم.

دارنده ۲ طلای جهان درباره اینکه اصلی ترین رقیب خود را در فاصله ۶ ماه تا المپیک چه کسی می داند؟ گفت:

خودم! فکر می کنم اصلی ترین حریفم زائور اوگوئف باشد. باید خودم را جمع و جور کنم و در المپیک به روی تشک بروم. البته کسانی هم هستند که من را برده اند اما اگر روحیه خوبی داشته باشم و در یک فرم بدنی مطلوب باشم، روی تشک نشان می دهم چه کسی شایسته پیروزی است.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *