خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

زاکوئف: آماده رقابت با سیداکوف هستم؛ حضورمان در المپیک مشخص نیست

آنزور زاکوئف - کشتی آزاد روسیه
نویسنده:

یدالله محمدی

تاریخ :

28 اردیبهشت 1403


ساعت :

۱۳:۲۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– آنزور زاکوئف، قهرمان اسبق جوانان اروپا، چندی پیش در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمان انتخابی روسیه شد تا در انتظار انتخابی احتمالی با زائوربک سیداکوف باشد. در مسابقات کشوری روسیه که در غیاب سیداکوف برگزار شد، زاکوئف به مقام نخست رسید اما در ادامه اعلام شد سیداکوف ملی پوش تزارها در پاریس خواهد بود و در صورت وجود مشکل برای او، زاکوئف جایگزین او خواهد شد.

آنزور زاکوئف، قهرمان وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی قهرمانی کشور روسیه، در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی گفت:

در سال المپیک واقعا رقابت در روسیه سخت است چون در هر وزن مدعیان زیادی حضور دارند. وزن ۷۴ کیلوگرم هم مانند همه اوزان سنگین و پر ترافیک است که قهرمان های جهان و اروپای زیادی در این وزن داریم. در فینال قهرمانی کشور با ماگومد دیبیرگادژیف کشتی گرفتم که واقعا رقیب سرسخت، قوی و محکمی است. خوشحالم که توانستم او را شکست دهم.

او درباره شرایط فعلی این وزن و انتخابی با سیداکوف گفت:

هنوز درباره انتخابی من و سیداکوف چیزی مشخص نشده و معلوم نیست تکلیف ما چه می شود. من برای هر گزینش و رقابتی آماده ام و فقط تمرکزم روی مبارزه است و به رقیب فکر نمی کنم. سعی می کنم کشتی ام را به حریف تحمیل کنم و برنده شوم. واقعا تکلیف حضور ما در المپیک مشخص نیست اما امیدوارم به این مسابقات برسم.

زاکوئف در پایان درباره وزن ۷۴ کیلوگرم و مدعیان این وزن از جمله یونس امامی گفت:

یکی از ستاره های ۷۴ کیلوگرم قطعا یونس امامی است که جزو بهترین های جهان است. من دوست دارم با امامی کشتی بگیرم چون کشتی گیری فنی و تکنیکی است. اما کشتی گیر مورد علاقه ام در این وزن جردن باروز است که متاسفانه به المپیک نرسید. چامیزو هم یکی دیگر از این ستاره ها بود که نتوانست سهمیه بگیرد و حیف شد که در پاریس حضور ندارد.

 

 

 

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *