خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

زمان حضور رقیب قاسمپور در وزن المپیکی؛ ماگمدوف: همه چیز در ماه های آینده مشخص می شود

عثمان نورماگمدوف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

12 آبان 1402


ساعت :

۱۶:۵۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

آزادکار سرشناس کشتی آذربایجان از حضور خود در ماه های آینده در وزن المپیکی خبر داد.


اختصاصی خانه کشتی– پیش از آغاز مسابقات جهانی بلگراد، عثمان نورماگمدوف کشتی گیر وزن ۹۲ کیلوگرم آذربایجان یکی از نفراتی بود که بارها با خط و نشان کشیدن برای رقبایی از جمله کامران قاسمپور، به دنبال قهرمانی جهان بود؛ ماگمدوف در غیاب قاسمپور به فینال این وزن رسید اما در فینال با شکست مقابل ریزابک آیتموخان جوان، صاحب مدال نقره شد.

او در جدیدترین گفت و گوی خود، با اشاره به عملکرد بهتر کشتی فرنگی آذربایجان در سال های اخیر نسبت به کشتی آزاد، و افت کشتی آزاد این کشور گفت:

تیم کشتی فرنگی عمدتاً از ورزشکاران باتجربه تشکیل شده است. ورزشکاران باتجربه ای مانند رفیق حسینوف، الدانیز عزیزلی و طاله ممدوف در این تیم هستند. اما تقریبا هیچ ورزشکار با تجربه ای در تیم آزاد باقی نمانده است. کشتی گیرانی که در زمان خود به موفقیت های بزرگی رسیدند مانند ختاگ گازیموف، شاریپ شریپوف، جبرائیل حسنوف و …الان مربی شده اند و تیم دیگر آن نفرات با تجربه را ندارد.

عثمان نورماگمدوف درباره نایب قهرمانی خود در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و شکست در ثانیه های آخر مقابل آیتموخان قزاقستانی گفت:

اشتباه اصلی من این بود که کم حمله کردم و به حریف اجازه حمله دادم. من تکنیک های کافی در خورجین خود دارم و تا فینال از آنها استفاده کردم. اما در فینال انگار دستانم بسته بود. در آخرین ثانیه ها حریف با هل دادن من از تشک یک امتیاز گرفت و به خاطر انفعال من امتیاز دیگری به او دادند. اما در آن ثانیه ها منفعلانه کشتی نگرفتم و نمی دانم چرا داوران این تصمیم را گرفتند که من هم به شدت با این تصمیم داوران مخالفت کردم.

ماگمدوف ادامه داد:

بازیابی روحیه بعد از این شکست برایم سخت بود و از مدال نقره خوشحال نشدم. اما در عمق وجودم می دانستم که به نتیجه خوبی رسیده ام. همه از من انتظار طلا داشتند اما نشد. بعد از قهرمانی وقت خود را با خانواده ام گذراندم، به اشتباهاتم فکر و با مربیانم مشورت کردم. بعد از آن رفته رفته به خودم آمدم؛ هرچند گذشته را فراموش نمی کنم اما در حال حاضر با آن زندگی نمی کنم و به فکر آینده هستم.

دارنده یک مدال نقره و دو برنز کشتی جهان، درباره شرایط خود برای حضور در وزن المپیکی، و ضعف آذربایجان در ۸۶ کیلوگرم افزود:

شاریپ شاریپوف قهرمان المپیک و قهرمان جهان که او را برادر بزرگترم می دانم در اوزان تا ۸۶ کیلوگرم و تا ۹۷ کیلوگرم مبارزه کرد. در حال حاضر وزن من ۹۴ کیلوگرم است. پیش از این با مربیانم در ماخاچکالا در مورد تمایل به صعود به وزن المپیکی صحبت کردم. می خواستم به ۹۷ کیلوگرم بروم اما مربیانم صلاح من را در این وزن نمی بینند. اما زمان می گذرد و باید به وزن المپیکی فکر کنم که به نظرم این اتفاق در مسابقات دسامبر یا ژانویه رخ خواهد داد.

ماگمدوف در پایان درباره پیش بینی خود از عملکرد کشتی آذربایجان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت:

در وزن ۵۷ کیلوگرم دو کشتی گیر جوان خوب داریم. در دسته های تا ۶۵ کیلوگرم و ۷۴ کیلوگرم هم کشتی گیران امیدوار کننده ای حضور دارند. امیدوارم سه یا چهار مدال داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *