خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

زیرکی کشتی گیر هندی در لهستان؛ دیپاک پونیا خودش را به مصدومیت زد تا در المپیک با یزدانی و نایفونوف همگروه نشود

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

18 خرداد 1400


ساعت :

۱۸:۱۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حسن یزدانی به عنوان سید نخست مسابقات المپیک در بالای جدول قرار خواهد گرفت.


خانه کشتی– تورنمنت زیلکوفسکی لهستان به عنوان آخرین تورنمنت رنکینگ پیش از المپیک توکیو در جریان است و در پایان مراحل مقدماتی وزن ۸۶ کیلوگرم تکلیف ۴ نفر نخست رنکینگ این وزن مشخص شد.

بر اساس قوانین فدراسیون جهانی در مسابقات المپیک ۴ نفر نخست رنکینگ جهانی در ۴ سمت جدول قرار می گیرند که تا دیدار نیمه نهایی به یکدیگر برخورد نمی‌کنند. بر این اساس نفر اول و چهارم رنکینگ در بالای جدول و نفرات دوم و سوم در پایین جدول چیده می‌شوند.

تا پیش از مسابقات لهستان حسن یزدانی با ۶۰ امتیاز در صدر رنکینگ قرار داشت، دیپاک پونیا از هند با ۵۴ امتیاز دوم بود، آرتور نایفونوف روس با ۴۷ امتیاز مقام سوم را در اختیار داشت و مایلز امین کشتی‌گیر امریکایی الاصل سن مارینو نیز با ۴۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته بود. در غیاب یزدانی و نایفونوف در تورنمنت لهستان دو کشتی‌گیر دیگر فرصت داشتند تا در این مسابقات با حضور در جمع ۶ نفر نخست این وزن امتیازات خود را بهبود بخشیده و یک رتبه در جدول صعود کنند.

با توجه به حضور تنها ۹ کشتی‌گیر در این وزن، هر دو نماینده هند و سن مارینو در دور نخست با قرعه استراحت مواجه شدند و تنها یک پیروزی برای حضور در جمع ۶ نفر برتر و صعود در رنکینگ جهانی لازم داشتند. مایلز امین از سن مارینو ابتدا موفق شد در دیداری دشوار ۲-۱ حریف سوئیسی خود را شکست داده و با صعود به نیمه نهایی و کسب حداقل ۸ امتیاز حضور خود در رده سوم رنکینگ را قطعی کرد. پس از آن، کشتی‌گیر هندی که باید دقایقی بعد مقابل زاهد والنسیا از امریکا کشتی می‌گرفت، روی تشک حاضر نشد تا با حذف از دور مسابقات به رتبه نخست جدول صعود نکند! پونیا حتی در صورت صعود به دیدار رده بندی نیز با کسب ۸ امتیاز با سبقت از حسن یزدانی در صدر رنکینگ جهانی قرار می‌گرفت و در مسابقات المپیک با آرتور نایفونوف روس همگروه می‌شد.

به نظر می‌رسد این کشتی‌گیر با آگاهی از این موضوع عامدانه از حضور در مسابقات امتناع کرد تا در مسابقات المپیک با قرعه‌ای به مراتب آسان‌تر و دور از نمایندگان ایران و روسیه امیدوار به کسب مدال باشد.

انصراف کشتی‌گیر هندی در حالی است که در این تورنمنت، مراسم وزن کشی در صبح روز مسابقات و تنها چند ساعت قبل برگزار شده بود و مصدومیت وی در مدت زمان کم بسیار بعید به نظر می‌رسد. این کشتی‌گیر قبلا در فینال جهانی ۲۰۱۹ نیز در دیدار نهایی به بهانه مصدومیت از رقابت با حسن یزدانی سر باز زده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *