خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

رمضانپور: اشک پدر و مادرم در آمد؛ مگر کشتی گیر رژیم صهیونیستی هستم که نگذاشتند کشتی بگیرم؟

محمد رمضانپور- عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

1 دی 1402


ساعت :

۲۱:۵۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد جام تختی ارومیه درباره غیبت خود در مسابقات قهرمانی کشور توضیح داد.


اختصاصی خانه کشتیمحمد رمضان پور یکی از کشتی گیرانی است که در سال های اخیر، پای ثابت مسابقات لیگ برتر و رقابت های داخلی بوده؛ مدعی وزن ۶۱ کیلوگرم در این چند سال جزو نفرات برتر کشور بود و سال گذشته در جام تختی با عبور از سد داریوش حضرتقلی زاده و یاسین رضایی، به مصاف رضا اطری رفت اما با شکست مقابل نایب قهرمان جهان به دومی این مسابقات رسید.

با وجود این او امسال غایب بزرگ رقابت های قهرمانی کشور در ساری بود؛ پس از این مسابقات هم با انتشار دلنوشته ای در صفحه خود از خط خوردن لحظه آخری برای حضور در قهرمانی کشور گفت و از این موضوع گلایه مند بود.

محمد رمضانپور در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی درباره غیبت خود در اولین مرحله از چرخه انتخابی گفت:

امسال در جام تختی فینالیست شدم و سال قبل هم همین برنامه پیش آمد که در مسابقات انتخابی جام تختی به من اجازه کشتی گرفتن ندادند. در صورتی که همان سال در لیگ بدون باخت بودم و در جام تختی هم فینالیست شدم که فینال را با یک اخطار پوئن به رحمان باختم. امسال بعد از مسابقات جام تختی تمام برنامه ام برای شرکت در قهرمانی کشور بود تا باخت در فینال جام تختی را جبران کنم، هر چند کشتی هزار و یک اتفاق دارد اما برای این مسابقات آماده می شدم و از بهترین لحظات زندگی گذشتم تا اینجا نتیجه بگیرم. من دو ماه کامل وزن خودم را کنترل کردم و رژیم بودم.

او ادامه داد:

ابتدا گفته شد کسانی که استانی کشتی نگرفتند، نمی توانند در مسابقات کشوری کشتی بگیرند و حتی با سهمیه هم نمی توانی کشتی بگیری. اما من گفتم که ماهی یک بار به جزیره کیش می روم و بر می گردم و صائب کلانتری هم در جریان است. اصلا نیازی به کشتی گرفتن در استان نیست چون می خواستم از جزیره کیش شرکت کنم که هم آنجا اجاره نامه دارم به تاریخ ۵ ماه قبل، و هم گواهی اشتغال به کار دارم. البته خود مسابقات استانی هم با مسابقات لیگ برتر تداخل داشت که من دو هفته روی تخت بیمارستان بودم و هادی حبیبی به ملاقاتم آمد و شاهد این قضیه است.

رمضانپور درباره دلیل اصلی خط خوردنش از قهرمانی کشور گفت:

از این موضوعات که بگذریم، می توانم خیلی ها را نام ببرم که در استانی کشتی نگرفتند اما جا به جا شدند و برای شهرهای دیگر کشتی گرفتند. ده- پانزده روز قبل از مسابقات اسامی اعلام شد که من از جزیره کیش در مسابقات کشتی بگیرم و دقیقا ۳ ساعت قبل از صدور آیدی کارت، روی اسم من یک خط قرمز کشیده و فرد دیگری جایگزین من شد.

او افزود:

من پیش آقای کاوه و آقای مهربان هم رفتم و گفتم اسم من رد شده و گواهی اشتغال به کار هم دارم، در حالی که هیچ کدام از کشتی گیران گواهی اشتغال به کار و اجاره نامه ندارند. بعد گفتند باید کارت ملی کشتی برای جزیره کیش داشته باشی که گفتم کدام کشتی گیر اینجا کارت ملی دارد؟ در ضمن من ۱۰ روز قبل برای کارت ملی اقدام کردم اما تایید را نزدند بعد هم اسمم را خط زدند. کمیل قاسمی و مراد محمدی خودشان به من گفتند که محمدجان خیلی برای تو ناراحتیم اما نشد کشتی بگیری!

نایب قهرمان جام تختی ارومیه درباره عملکرد خود در یک سال اخیر و شرایط بدنی مناسب، گفت:

من در جام باشگاه های جهان در ۶۱ کیلو وزن کشی کردم اما کشتی گیر روس کشتی نگرفت و من در ۶۵ گرفتم که بردم، بعد از ظهرش هم ۶۱ کیلوگرم کشتی گرفتم و برنده شدم. بعد در انتخابی جام تختی با آسیب دیدگی و بدون یک جلسه تمرین کشتی فینالیست شدم که در فینال کشتی نگرفتم. در جام تختی هم با یک قرعه سخت در رقابت با داریوش حضرتقلی زاده و یاسین رضایی به فینال رسیدم و به رضا اطری باختم.

این کشتی گیر مازندرانی افزود:

الان بهانه شاید سن من باشد؛ در حالی که من که می توانم خوب تمرین کنم چرا نباید کشتی بگیرم؟ من نمی گویم کشتی گیر هجومی ای هستم اما وقتی کشتی گیر جوان شما مقابل من نمی تواند بایستد و دیرتر از آنها کم می آورم پس چرا مسابقه ندهم؟ اگر یک کشتی گیر جوان من را ببرد به نفع اوست که بتواند آماده تر به مسابقات برود.

عضو تیم بانک شهر در لیگ برتر کشتی آزاد ادامه داد:

من دو سال پیش هم که به رحمان باختم، گفتند نفر سومی که به نفر اول باخته باید با نفر دوم کشتی بگیرد و در سی ثانیه اول مصدوم شدم اما کشتی گرفتم که در چرخه بمانم و با آن شرایط کشتی گرفتم، ۴ ماه در اردو بودم اما رقبا به تورنمنت رفتند و من فقط در اردو ماندم. من خیلی از خوب ها را بردم و اگر در این سال ها به من هم فرصت داده می شد خیلی اتفاقات خوبی می افتاد اما نگذاشتند دیده شویم. در این سال ها هم فینالیست بودم و به نفراتی مانند رحمان عموزاد یا رضا اطری باختم.

رمضانپور که دل پری از بی مهری ها داشت، با بیان اینکه قصد دارد همچنان کشتی بگیرد، گفت:

این اتفاقات واقعا به ضرر جامعه کشتی است. من می خواهم باز هم کشتی بگیرم و نباید اینطور باشد. در شرایط گرانی و سختی امروز و زندگی متاهلی واقعا کشتی گرفتن سخت است. تا امروز چندین بار تلفنم زنگ خورده که افراد دور و نزدیک می گویند چرا کشتی نگرفتی؟ یکی می گوید دوپینگ کردی که نگرفتی؟ بگذارید کشتی بگیرم و ببازم آن وقت می گویم قسمت نشد اما اینکه این طور کسی کنار گذاشته شود درد دارد. من دو ماه وزنم را کنترل کردم و از بچه های بانک شهر بپرسید می گویند بیشترین تمرین را داشتم تا آماده باشم.

او درباره شرایط خود در ماه های اخیر و میزان آمادگی اش پیش از قهرمانی کشور، عنوان کرد:

سه روز تمام در سالن گفتم شما می گویید باید کارت ملی کشتی داشته باشی اما من درخواست دادم و تایید نکردید. بعد هم گفتند اولویت با کشتی گیر جوان تر بوده در حالی که این همه استان ها خالی بودند و می شد نفرات را جا به جا کرد؟ مگر من کشتی گیر رژیم صهیونیستی هستم؟ این همه که اصرار کردم هم برای دل پدر و مادرم بود. واقعا دل آدم به درد می آید.

او در پایان گفت:

 پدر و مادرم برای این موضوع گریه کردند، به خصوص وقتی پدرم گفت دیگر در جام تختی هم نمی توانی کشتی بگیری و اشکش در آمد، واقعا برایم لحظه سختی بود. در این سال ها بارها این اتفاقات افتاد و تا می آیم به خودم بیایم باز اتفاق جدیدی می افتد اما امیدوارم دیگر این مسائل رخ ندهد.

برچسب‌ها:
8 دیدگاه برای “رمضانپور: اشک پدر و مادرم در آمد؛ مگر کشتی گیر رژیم صهیونیستی هستم که نگذاشتند کشتی بگیرم؟
  1. M گفت:

    اینکه یکی از دوستان گفتن برو کشور دیگه اینجور نگی جناب رمضانپور به شدت ناراحت شدیم سخنان شما رو خوندیم باشید وبجنگید که شما بهترین جایگاه رو داری در قلب هموطنت اهلی انهای که مسول کشتی هستید بس دیگه با این کارهاتون باعث میشید دل مردم به درد بیارید بدوتی کسی با مرد در افتاد عاقبت خوبی براش نخواهد بود

  2. قاسم اَبیشی گفت:

    سلام مرد و سلام کاکو عزیز
    من از شیراز برات پیام میدم و همین بلا سر من هم آمده و کاملا با تمام وجود درک میکنم که چه حالی داری
    ولی دنیا هم گرد هست و هم کوچیک،خیلی زود جواب حق خوری هاشون رو میگیرن
    مهم مدال نیست،آقا تختی با مدال تو قلب مردم نیست،یا حسن آقا یزدانی
    مرامت رو عشق است مرد میدان،ثابت کن و حق خودت رو بگیر،اینها تا رو سینه حریفت نشینی و فریاد نزنی که بردی،حقت رو میخورن

  3. محمد گفت:

    ارادت خدمت همه کشتی گیرای ایران علی الخصوص مازندریها.واقعا دل منم شکست با اینکه رشته ورزشی من تکواندو بود و بعد از بارها قهرمانی برا ی مسابقه استانی در پیت خط خوردم.لحظه سوار شدن به اتوبوس به من گفتند شما جز لیست نیستین،با اینکه همه شرایط من اوکی و سالها قهرمان و فیکس تیم بودم و حریفی نداشتم،خط خوردم اونم برا ی مسابقه خیلی سطح پایین. الان بعد از گذشت ۱۵ سال بازم بغض میکنم برا خط خوردنم. واقعا میفهمم اون پدر چقدر دلش شکسته دیگه خود محمد بماند که چقدر دل شکسته اس.واقعا متاسفم.اول برات آرزوی سلامتی دارم محمدجان همچنین خانواده محترمت.بعد موفقیتت توی کشتی یا کار یا هرچی.تو ارزشت خیلی بالاس.بیخیال.پیش خدا سرافرازی و همین جایگاهت پیش خدا خیلی ارزشمندتر از خیلی چیزای دیگه اس. موفق باشی قهرمان دل ها

  4. خلیل غلامی دشتکی گفت:

    محمدجان؛
    بعنوان یک هم وطن و عاشق کشتی و شیر بچه های ایران بسیار متاثر شدم.
    ولی محمدجان باید حساب شده تر کار کنی و برنامه ریزی نمایی . ان شاالله همین بی مهری سکوی پرتاب تو خواهد شد .
    در ضمن قربان اشکهای پدر و مادرت برم .شاید خیری باشد صبور باشید . خدا خیلی نزدیک شماست صداش بزنید .

  5. سعید رحیمی گفت:

    داداش بچه مازندرانیم عادت داریم تو سرمون بزنن هیچی نگیم بخدا برو یک کشور دیگه ببین چی میشی دنبالت میام بیشرفا

  6. محمد گفت:

    همین الان برو کشورهای عربی قرارداد ببند اونجا موفق میشی
    کشتی ما با امثال کاوه و درستکارو… به هیچ جا نمیرسه

  7. شهرام گفت:

    برو یه کشور دیگه راحت قهرمان میشی

  8. مرتضوی گفت:

    ورزش ما حرفه‌ای نمی‌شود. تا بوده همین بوده و هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *