خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

عادل بالی تبار: محمودی اضافه وزن داشت، اما چشم پوشی کردیم؛ رئیس تشک نیما صادقی بود که مو را از ماست می کشید

عادل بالی تبار - عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

10 آبان 1402


ساعت :

۲۲:۲۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نظامیان به ادعاهای مطرح شده درباره مسابقات انتخابی واکنش نشان داد.


اختصاصی خانه کشتی– پس از صحبت های مطرح شده از سوی محمدحسین محمودی درباره مسابقه انتخابی با ناصر علیزاده برای اعزام به مسابقات نظامیان جهان، عادل بالی تبار به این موضوع واکنش نشان داد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نظامیان در گفت و گو با خانه کشتی، درباره این موضوع گفت:

روز اولی که اردو شروع شد، با بچه ها صحبت کردیم که با توجه به سیاست های سازمان نیروهای مسلح، تصمیم بر این شد که نفراتی که از بیرون می آیند با نفرات برتر کشور کشتی بگیرند. ایشان یک روز قبل از مسابقه آمدند اما گفتیم اشکالی ندارد و در انتخابی کشتی بگیرد. با همه بچه ها صحبت کردیم که به صورت توافقی در سبک وزن ۲ کیلو، و در میان وزن و سنگین وزن ۳ کیلو ارفاق داشته باشیم. ایشان می گوید من سر وزن بودم اما صبح روز وزن کشی، ایشان ۹۰ کیلو و ۲۰۰ گرم بود که آن ۲۰۰ گرم را هم چشم پوشی کردیم اما ناصر علیزاده ۸۹ کیلو و ۳۰۰ گرم بود که یک کیلو هم اختلاف وزن داشتند.

او ادامه داد:

درباره داوران هم آقای نیما صادقی داور المپیکی کشورمان با خود دو داور آوردند.

بالی تبار درباره کشتی علیزاده و محمودی گفت:

در کشتی هم از ابتدا آقای علیزاده حمله می کرد و حتی در خاکی که به ناصر علیزاده دادند، ناصر دستش را گذاشت اما حریف را نگرفت که داور به دلیل خطای علیزاده کشتی را سرپا داد. اگر قرار بود تحت تاثیر باشند که داور می گذاشت کارش را ادامه دهد. در تایم دوم هم این روال بود و ایشان کار مثبتی انجام نداد اما به هرحال ایشان باخته و صحبت هایی را مطرح می کند. ما هم هیچ دخالتی نداشتیم و کشتی ها کاملا مشخص بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نظامیان درباره اینکه محمودی از چه روزی به اردو ملحق شده، گفت:

ایشان روز قبل از انتخابی آمد و با من هم مشورتی نکرده بودند. ما اصلا اردوی خاصی نداشتیم؛ اردوی ما دوم شروع شد و نهم انتخابی بود که ایشان شب هفتم آبان آمدند، هشتم در اردو بودند و نهم انتخابی بود.

او درباره چینش داوری مسابقه و نظارت بر قضاوت ها گفت:

آقای نیما صادقی داور المپیکی کشور با ۲ داور به مسابقه آمدند؛ ایشان یک داور درجه یک و یک داور درجه دو آوردند و خودشان هم رئیس تشک بودند. چطور ۸ کشتی برگزار شد و مشکل داوری نبود اما کشتی ایشان مشکل داشت؟

بالی تبار عنوان کرد:

این نکته را هم بگویم که قرار بود یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، تیم را به مسابقات ارتش های جهان ببرد و اسامی نفرات هم از قبل رد شده بود، یعنی نفراتی که در انتخابی شرکت کردند هیچ شانسی نداشتند. مثلا در وزن ۸۷ کیلوگرم اسم آقای پشتام را داده بودند که مسئولان نیروهای مسلح یعنی سردار علی نژاد و حیدرنیا گفتند که چون این نفرات در کشوری مسابقه داده اند پس از نفراتی که از بیرون می آیند باید انتخابی بگیرند. یعنی ما دستورالعمل بالادستی را اجرا کردیم.

او در پایان گفت:

حتی گفتیم اگر کشتی بین نفرات قهرمان کشور و نفراتی که از بیرون آمده اند مساوی شود، برنده مسابقه نفر قهرمان کشور خواهد بود. من هم آنجا در کنار آقای نادر ناظری سرمربی تیم آزاد، به عنوان بیننده در سالن بودیم. خود سردار علی نژاد شخصا مسابقات را رصد می کرد و همه کشتی ها را نگاه کرد و طوری نبود که کسی بخواهد نفوذ کند. یعنی مسابقات با نظارت مستقیم سردار بود. رئیس تشک هم آقای نیما صادقی بود که مو را از ماست می کشد و طوری نیست که بتوان به راحتی در داوری نفوذ کرد. در دیگر مسابقات هم دیدیم آقای مردی با یک اختلاف کشتی گیری که از بیرون آمده بود را شکست داد. پس همه چیز بی طرفانه و به خود کشتی گیر بستگی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *