خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

علیرضا رکابی: در فینال جام تختی چسب نداشتند که زخم ابرویم را ببندند!

علیرضا رکابی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 خرداد 1403


ساعت :

۲۰:۵۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– علیرضا رکابی، قهرمان اسبق جوانان آسیا که پس از مدتی مصدومیت، سال گذشته به شرایط مناسب خود برگشت، در جام تختی به مقام دوم وزن ۹۷ کیلوگرم رسید. رکابی سال گذشته در مسابقات ارتش های جهان نایب قهرمان شد و در ادامه بر سکوی سوم قهرمانی کشور ایستاد تا نشان دهد در حال بازگشت به روزهای خوب خود است. در ادامه او در مسابقات جام تختی زنجان در شرایطی در فینال به مهدی حاجیلوییان باخت و دوم شد که چند اتفاق عجیب در کشتی او رخ داد. این کشتی گیر جویباری که در جریان کشتی فینال مصدوم شد، به دلیل نبود چسب برای بانداژ زخم ابرویش، و پایان استراحت پزشکی کشتی را واگذار کرد و از طرفی در یک صحنه نیز اعتراض او قبول نشد زیرا داوران اعلام کردند دوربین آن ها صحنه مد نظر را ضبط نکرده و امکان بازبینی وجود ندارد.

در همین راستا، علیرضا رکابی در گفت و گوی اختصاصی با خانه کشتی درباره شرایط پیش آمده در فینال جام تختی گفت:

در مسابقه فینال ابرویم در حدی پاره شد که ۸-۹ بخیه خورد. بار اول با چسب پارچه ای زخم را بستند اما همچنان خون کنار چشمم می رفت و وسط کشتی بانداژ را درآوردم. در ادامه حین مسابقه دو و نیم دقیقه تایم استراحت پزشکی داشتم که داور گفت اگر این زمان تمام شود، بازنده می شوی. من هم گفتم که فقط زخم را با چسب پارچه ای ببندید چون می خواهم کشتی بگیرم و دو دور آن را ببندید کافی است. آنجا اما چسب پارچه ای نداشتند و زخم را با دستمال کاغذی گرفته بودند و منتظر بودند خونریزی بند بیاید. در حالی که تا ساعت ۱۰ شب که من شام می خوردم همچنان خونریزی ابرویم ادامه داشت اما آن ها منتظر بودند همان لحظه با دستمال کاغذی بند بیاید. در سالن مسابقات آمپول و سرم که لازم نیست همراه پزشکان باشد اما حداقل چسب و بانداژ لازم است تا چنین اتفاقی پیش نیاید. بعد هم گفتند که تایم پزشکی ات تمام شده و کشتی را باختم.

او ادامه داد:

 من نگفتم که داوران قانون را دور بزنند و قانون همین است، اما اینکه پزشک چسب ندارد و با دستمال کاغذی منتظر است خونریزی بند بیاید که تقصیر من نیست. حریف من کشتی گیر پر زوری است که در تایم دوم کم می کرد و در جایی که من شروع به امتیاز گرفتن کرده بودم، در فاصله حدودا یک و نیم- دو دقیقه به پایان، کشتی تمام شد.

رکابی درباره اتفاق پیش آمده در فینال و ضبط نشدن یک صحنه از کشتی گفت:

کشتی چند صحنه داوری هم داشت اما کار اصلا به داوری کشیده نشد که بگویم بحث من بر سر داوری است. یک جا اعتراض کردم که چلنج را برگرداندند و گفتند دوربین ما صحنه را نگرفت! نهایتا نه به من نه به رقیب امتیاز ندادند چون گفتند دوربین ما آن لحظه را ثبت نکرده. در یک صحنه دیگر هم رقیب برای زیرگیری آمد که من او را بیرون انداختم اما به رقیب یک امتیاز دادند. اما کار اصلا به داوری نکشید و قضیه استراحت پزشکی کشتی را تمام کرد.

نایب قهرمان ارتش های جهان درباره روند خوب خود در سال گذشته افزود:

قبل از مسابقات قهرمانی کشور، در مسابقات ارتش های جهان کشتی گرفتم و در فینال ۲ بر ۲ باختم و در مسابقات کشوری هم ۳ بر ۲ به محمدحسین محمدیان باختم. این مدت صفر تا صد خود را گذاشته بودم  و می دانستم جام تختی هم برایم خروجی خاصی ندارد چون دیگر کشتی گیر امیدها نیستم. اما می خواستم در شرایط مسابقه باشم و الان هم منتظر اعتماد کادرفنی هستم. به هرحال مشکل پیش آمده درباره استراحت پزشکی، از دست من خارج بود و یک‌ اتفاق غیرمنتظره باعث تمام شدن کشتی شد؛ به همین دلیل هم امیدوارم کادرفنی با درایت خود نگاه عادلانه‌ای به این قضیه داشته باشد.

او درباره دعوت به اردو در وزن۱۲۵ کیلوگرم عنوان کرد:

در اردوی اعزام قهرمانی آسیا دعوت شدم اما بعد از آن دیگر به اردو دعوت نشدم. بر اساس چرخه هم باید با محمدحسین محمدیان به تورنمنت می رفتم و هرکس که نتیجه بهتری گرفت به آسیا اعزام می شد اما این اتفاق رخ نداد و نمی دانم کشتی گرفتن من نظر کادرفنی را جلب نکرده یا چه شده که به هیچ تورنمنتی اعزام نشدم. در اردوی اعزام هم آقا محسن (کاوه) من را در ۱۲۵ کیلوگرم دعوت کرد.

رکابی درباره احتمال اعزامش به تورنمنت خارجی و نظر کادرفنی گفت:

من سرباز تیم ملی هستم و هرجا بگویند کشتی می گیرم و تصمیم نهایی با کادرفنی است. فقط در جام تختی می خواستم کشتی بگیرم و در شرایط مسابقه باشم و خودم را محک بزنم که اینطور شد.

نایب قهرمان جام تختی در پایان درباره حضورش در لیگ دسته اول گفت:

در لیگ دسته اول با تیم پاس مقاومت مازندران قرارداد بسته ام و برای این تیم کشتی خواهم گرفت.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *