خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

علی رضایی: دوست دارم روزی در المپیک ملی پوش ۷۴ کیلوگرم باشم؛ تمرکزم روی تمرینات است تا بهترین نتیجه را بگیرم

علی رضایی کشتی آزاد عکاس مجتبی شورمیج
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

8 خرداد 1403


ساعت :

۱۷:۰۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– علی رضایی یکی از پدیده های کشتی آزاد ایران در سال های اخیر است که سابقه کسب برنز نوجوانان جهان را دارد و سال گذشته موفق شد به طلای جوانان آسیا و نقره جوانان جهان برسد. این کشتی گیر ساروی امسال در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در یک وزن بالاتر یعنی ۷۴ کیلوگرم باز هم به مقام نخست رسید و حالا بار دیگر در آستانه اعزام به قهرمانی آسیا و جهان قرار دارد. رضایی در چرخه انتخابی بزرگسالان نیز شانس خود را در وزن ۷۰ کیلوگرم امتحان کرد که راه به جایی نبرد و دچار مصدومیت شد.

علی رضایی در ابتدا درباره حضور در مسابقات کشوری بزرگسالان با وجود داشتن سهمیه جوانان و سن پایین خود گفت:

من حقیقتا قصد شرکت در مسابقات کشوری را نداشتم چون کمرم آسیب دیده بود و واقعا شرایط خوبی نداشتم، اما چون مسابقات در شهر خودم برگزار می شد نمی خواستم غیبت کنم و دوست داشتم مقابل چشم همشهری هایم کشتی بگیرم. از طرفی قصد داشتم شانس خودم را برای وزن ۷۰ کیلوگرم در بزرگسالان امتحان کنم که مصدومیت نگذاشت عملکرد خوبی داشته باشم.

او ادامه داد:

بعد از مسابقات کشوری استراحت کردم و روند درمان را پیگیری کردم و بعد از آن آماده حضور در انتخابی جوانان شدم. با آقا غلام (محمدی) صحبت کردم که با مشورت ایشان به یک وزن بالاتر یعنی ۷۴ کیلوگرم بیایم و در مسابقات جام علی پناه که حکم انتخابی تیم ملی جوانان را داشت، شرکت کنم. از بچگی عاشق این وزن بودم و دوست داشتم روزی در ۷۴ کیلوگرم ملی پوش ایران در المپیک باشم. این وزن از گذشته پر از مدعی بوده و ایرانی ها هم افتخارات زیادی در آن کسب کرده اند و من هم همیشه دوست داشتم در آن کشتی بگیرم.

رضایی درباره شرایط فعلی وزن ۷۴ کیلوگرم در رده بزرگسالان و حضور یونس امامی در المپیک گفت:

در این وزن واقعا نفرات خوبی داریم که آقا یونس (امامی) توانست سهمیه را بگیرد و ملی پوش المپیک شود. امیدوارم این روندش در المپیک هم ادامه داشته باشد و خوش رنگ ترین مدال را کسب کند.

دارنده مدال طلای آسیا و نقره جهان گفت:

خودم هم دوست دارم روزی در این وزن ملی پوش المپیک باشم و برای المپیک های بعدی رویا پردازی می کنم و هدفم حضور در آن مسابقات است اما باید پله پله پیش برویم و ببینیم شرایط چطور است.

این کشتی گیر اهل ساری درباره مربی سازنده خود و کار کردن تحت نظر علی خدایی گفت:

کارکردن با علی آقا واقعا لذت بخش است. البته من پدرم هم مربی است و از بچگی با یاسین برادرم کار را زیر نظر پدرم و علی آقا شروع کردیم و امسال در مسابقات کشوری هم چند کشتی گیر داشتیم که روی سکو رفتند. یاسین رضایی در ۶۱ کیلوگرم، عباس ابراهیم زاده در ۶۵ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در ۹۷ و رضا چراغی در ۱۲۵ کیلوگرم هم باشگاهی های من بودند که در کشوری به روی سکو رفتند و محمدحسین در آسیا هم به برنز رسید. در رده های پایه هم شاگردان علی آقا موفق شدند به مقام های مختلفی برسند که در نوجوانان هم اهورا خاطری درخشید و قهرمان جهان شد.

ملی پوش کشتی آزاد جوانان ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم در پایان درباره شرایط خود در رقابت های پیش رو گفت:

نظر کادرفنی به حضور در مجارستان بود. به هرحال هر تصمیمی کادر فنی بگیرد ما هم تابع آن هستیم و سعی می کنیم تمرکزمان روی تمرینات باشد تا بتوانیم با بقیه بچه ها در مسابقات آسیایی و جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *